HSE - Hungarian Sniper Elite Clan Official Homepage
Menü
 
<[HSE]> Clan Tagok
 
II. Világháború - Történelem
 
Cheat Only
 
Medal of Honor
 
MoH Modding Tutorial
 
Call of Duty
 
Brothers in Arms
 
Battlefield
 
UberSoldier
 
S.T.A.L.K.E.R.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Óra
 
Szavazás
MoH Szavazás
Melyik Medal of Honor tetszik a legjobban?

Allied Assault
Spearhead
Breakthrough
Pacific Assault
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
MOHAA Multiplayer InFo
Új lap - 2
Kérdezz-Felelek


Multiplayer kérdések és információk:


Hogyan tudok az interneten játszani másokkal?
•Mind a GameSpy Arcade, mind az All Seeing Eye támogatja a Medal of Honort, így mindkét programban nagy mennyiségû MOHAA szerverbõl válogathatsz (Megjegyzés: Magyar szerverekbõl általában az ASE-n találsz többet).

Nem találok megfelelõ sebességû szervert. Mit tegyek?
•Próbálj magyar, de legalábbis valamely szomszédos ország szerveréhez csatlakozni!

Csatlakozásnál a játék a "Connection timed out" (kapcsolódási idõtúllépés hiba) üzenettel folyton visszadob. Mi a probléma?
•Gyakori eset, hogy a kliens (azaz Te) az 1.00 verziójával olyan szerverhez akar csatlakozni, melyen az 1.10, vagy 1.11-es verzió fut. Legtöbb esetben ekkor kapod ezt a hibaüzenetet. Telepítsd fel a legújabb 1.11-es javítást innen és a probléma megszûnik.

Hány multiplayer pályát tartalmaz a játék?
•A játék 10-12 db (Team)-DeathMatch, Round Based Match és Objective Match módokra kiélezett pályát tartalmaz.

Honnan tudok új pályákat letölteni?
•Új térképeket az AlliedAssault.com, vagy a The Modding Theater weboldalakról tudsz letölteni.

Ingyenes-e az internetes játék?
•Igen, az internetes játék teljesen ingyenes.

Vannak-e botok (számítógép által irányított játékosok) a játékban?
•Nincsenek, a MOHAA multiplayer nem támogatja a botokat.

Létezik Co-op mód a Multiplayer játékban?
•Nem.

Multiplayer szótár


A multiplayer játékok alatt gyakran használt rövidítések, és szakzsargon jelentései:
TK (TeamKiller) - Aki a saját csapattársait öli le
PING - Az interneten keresztül a szervernek küldött és a szervertõl érkezõ csomagok érkezési-fogadási sebessége
OBJ - Objectiv típusú játék. A feladat egy célpont megsemmisítése.
TDM - Team Death Match típusú játék. Két csapat öli egymást halomra.
FFA - Free For All típusú játék. Mindenki mindenki ellen.
N1 (Nice one) - Egy-egy szép lövés után dícséret.
NS (Nice shot) - Lásd egyel feljebb
NN (Nice nade) - Ua. mint a N1 és NS, csak ez gránáttal.
LÁMA - Régóta, de alacsony szinten játszó játékos, aki mégis ásznak képzeli magát.
RUSH - Lerohanás
CAMP, KEMP - Ha letáborozol a pálya egy pontján, és onnal el nem mozdulsz.
CSIT / CHEAT - Csalás
BOT - Olyan kiegészítõ progi van a játékjában az illetõnek, ami segíti a célzást, és / vagy lõ is helyette.
WH / WALLHACK - Csalás azon fajtája, amikor a figurák átlátszanak a falakon


A MOHAA multiplayer mód alapvető tudnivalói:

Mindegyik pályára igaz, hogy érdemes megállni elõször, és körülnézni a pályákon, egy kicsit gyönyörködni bennük, és átérezni mindegyik map sajátos, egymással össze nem téveszthetõ hangulatát.
Kivétel nélkül igényesen kivitelezett, csodálatosan megépített pályákat kapunk a játékban, amelyek igazán a legnagyobbak közé emelik a játékot. Nem csupán pályákat kapunk, hanem igazi életteret, teljes miniatûr világokat, amelyek hangulata egy pillanat alatt elvarázsol bennünket, és rabul ejt.

Miután körülnéztünk a pályán, igyekezzünk a neki megfelelõ fegyvert választani, hogy minél több ellenfél jegyezze meg nevünket, mint nem szívesen látott vendégét. Választhatunk, hogy melyik oldalt képviseljük, tehát lehetünk Allies ill. Axis katona is, ennek megfelelõen, bármely a játékban elõforduló karaktert „magunkra húzhatjuk”. Illetve sajátkészítésû skineket is használhatunk. Bár ezt egyre kevesebb helyen nézik jó szemmel, mivel nagyon elszaporodtak a neon-szín hacukák.

Free for All:
A neve mindent elárul. Mindenki mindenki ellen. Egy célunk van minél több ellenfelet padlóra küldeni, és lehetõleg ez idõ alatt a legkevesebbszer lelövetni magunkat. A játék lehet pont, vagy idõ korlátos, de természetesen lehet FunUnlimited is, ahol se idõ, se pont nem állja utadat. Csak egy idõ után uncsi lesz, bár az adott pályát pöpecül begyakorolhatod.

Team Death Match:
Ugyanazokon a pályákon, viszont két, egymással szemben álló csapat küzd egymással. Szintén pont, vagy idõ korlátos a játék, valamint a FU. A hangsúly mindenképpen a csapatjátékon van, hiszen itt jön ki igazán a valódi játékélmény. Amikor nem csak az dönt, hogy kinek gyorsabbak a reflexei, hanem az emberi intelligencia, a jó stratégia, és taktika is döntõen befolyásolhatja a végeredményt. Általában egy irányító fogja össze a csapatot, aki elég tapasztalt ahhoz, hogy átlássa a harcmezõt, és irányítsa a támadást, vagy védekezést. A belsõ kommunikációt néhány beépített parancs, illetve Chat segíti, de a profik külsõ, erre a célra kitalált programot használnak, amely folyamatos, mikrofonon keresztüli kapcsolatot biztosít.


Pályák a Medal of Honor Allied Assault-ban
(FFA & TDM):


Southern France:
Elsõként egy gyönyörû, kövezett utcájú, látszólag idilli hangulatú kisvárosba csöppenünk, amelynek néhány utcáját nagyszerûen modellezték le a játék készítõi. Mellesleg a helyszínek elkészítéséhez kerabeli fotókat, és veteránok elbeszéléseit is felhasználták. Ez a városka egy dél-franciaországi település. Szinte érezzük a franciapékségbõl a frissen sütött kenyér és baguette illatát, halljuk a tejesember biciklijének csikorgását.
Az idillnek azonban véget vet gyorsan, hogy eszünkbe jut, miért is vagyunk itt! Meg kell védenünk a városrészt az éppen érkezõ ellenféltõl, aki szintén szeretné magáénak tudni ugyanezt. Ez a pálya tökéletesen megfelel a Free for All követelményeinek. Rengeteg kis szoba, helyiség, sok-sok emelet, ajtók, és ablakok szinte végtelen sora áll rendelkezésünkre, ki melyik módját választja a közlekedésnek. Ez a pálya tökéletes a menekülésre, 2 szoba után a lehetséges variációk száma olyan sok, hogy képtelenség az illetõt tovább üldözni.
Mivel, fõleg középtávú, és közelharc kialakulására van esély, a legjobb ajánlat talán az SMG, vagy a Shotgun, esetleg a Machinegun lehet, játékmodorunktól függõen.
Kezdõknek, akik még nem ismerik a pályát, és nem rendelkeznek túl sok gyakorlattal sem a fegyverforgatás terén, a géppuskát tudom igazán ajánlani, mivel hatalmas tûzereje, és pontossága segítségével megakadályozhatjuk az ellen közelkerülését hozzánk. Amennyiben nem szeretünk a szebbik felünkön ülni, és inkább a gyors mozgást kedveljük, az ellenfél lerohanását, akkor talán jobb választás a géppisztoly, amely ugyan kisebb tûzerõvel rendelkezik, mint nagytestvére, de nagyobb tûzgyorsasága révén jobb segítség lehet a közelharcban.
Az igazi profiknak, akik már úgy ismerik a pálya rejtekhelyeit, mint a tenyerüket, megéri Shotgunnal „vadászni”, hiszen közelharcban nincs ellenfele egy jól irányzott lövésnek, de ne feledjük, fontos hogy nagyon jó reflexeink legyenek, és mi lõjünk elõször, amikor szembe kerülünk az ellenfelünkkel, ugyanis az õ lövése is halálos lehet!

Csapatjáték esetén meg lehet próbálni bevédeni a stratégiai fontosságú helyeket a területen. Ilyenek lehetnek például a híddal összekötött házak emeletei, vagy a pálya ellenkezõ oldalán lévõ házcsoport, ahonnan két irányba is tüzelhetünk. Sok apró búvóhely van a pályán, de nem igazán bujkálásra való ez a terep, sokkal eredményre vezetõbb lehet a folyamatos haladás, az ellenséges erõk mielõbbi felszámolása, de aki elég ügyes ahhoz, hogy a telefon vezetéken is végig fusson (nem, nem mint az áram..., esetleg mint a villám, hamár...), az még néhány ház tetejét is meghódíthatja.

Destroyed Village:
Ahogy a neve is mutatja, egy lerombolt településen találjuk magunkat a következõ pályán, amelynek 2 utcáját használhatjuk hadszíntérnek. Egyik utca közepén egy kiégett harckocsi foglalja a helyet, míg a vele párhuzamos másik utcában egy kissé megtépázott templom is búvóhelyül szolgálhat. Mivel a pálya elég nagy, és számtalan jó kilátású rejtekhellyel rendelkezik, kis túlzással sniper paradicsomnak is nevezhetnénk. Egy jó mesterlövész ezer helyet találhat magának, ahonnan rövid ideig tarolhatja az ellenfelet. Azért rövid ideig, mivel ha egy tapasztaltabb játékost kétszer ugyanott lelövik, akkor az addig nem nyugszik, amíg ki nem füstöli a mesterlövészt a rejtekhelyérõl, még ha az életébe kerül is.
Nagyon jó választás még erre a pályára, a géppuska, amely pontosságát, és nagy tûzerejét remekül kihasználhatjuk a távolból észlelt ellenfelek lefegyverezésére, természetesen, a géppisztoly is jól használható, viszont a shotgunnal való harcot ezen a nagy, nyílt területeket tartalmazó pályán, csak az öngyilkosjelölteknek, vagy profiknak javasolom.
Csapatjáték esetén két fõ stratégiai jelentõségû területet lehet kijelölni a pályán, ezek közül egyik a tanktól félig eltorlaszolt utca, amelyet pár emberrel teljesen be lehet védeni, és ezzel nagyon sok ideig elfoglalni a pálya csaknem felét.
A másik, kisseb terület a templom elõtt lévõ, romhalmaz, és még tovább, elõtte fekvõ néhány épület, amelyeket elfoglalva, a pálya szintén jelentõs részét tudhatjuk magunkénak. A mélyen hívõk, és még nem mohaamedánok pedig megszállhatják a templomot.

Remagen:
A harmadik pálya szintén egy kisváros pár utcáját tartalmazza, ezúttal azonban nagyobb tereket, átlátható utcákat kapunk, néhány jól felépített házikóval, amelyek nagyon jó fedezéket nyújthatnak a harcosoknak. És ha ezeket a házakat szemügyre vesszük, láthatjuk a favázas szerkezetet, amibõl már lehet is sejteni, hogy valahol a németalföldön kószálunk. A pálya egy kissé torzított nyolcasra emlékeztet, amelynek alsó részén terül el egy hatalmas, több szintes sok bejárattal, erkéllyel rendelkezõ épület, amelyben igazi partizánharcot lehet folytatni, hiszen a ház mindkét oldala a másik csapat területén terül el. Itt többféle fegyvert is sikeresen alkalmazhatunk, mivel a nagy távolságok, ugyanúgy megtalálhatóak a pályán, mint a szûk szobácskák, kis beugrok, ahonnan bármikor kironthat az ellenfél.
Tehát, jól lehet alkalmazni, szinte bármelyik fegyvert, szabadjára engedve igazi ösztöneinket, hogy kiderüljön melyik a legjobban használható eszköz, az ellenfél létszámának drasztikus csökkentéséhez.
Csapatjáték esetén, egyértelmûen a legfontosabb stratégia pont a fent említett épület, amelyet kezünkben tartva, szinte a pálya minden oldalát az ellenõrzésünk alatt tarthatjuk, bár ez nem egyszerû feladat, a sok megközelítési lehetõség miatt. Viszont jól felépített védelemmel, bázisunkat szinte bevehetetlen erõddé alakíthatjuk, melyet csak óriási véráldozatok árán foglalhat el tõlünk az ellenség. Ajánlott a bejáratok irányába, legalább egy-egy géppuskást állítani, és betörés esetére pár géppisztolyos, illetve shotgunos katonát készenlétbe tartani, hogy gyors segítséget nyújthassunk a szorongatottabb helyzetben lévõ csapattársainknak.
Amennyiben a csapatunk kint rekedt az épületbõl, sajnos szembe kell néznünk azzal a ténnyel, hogy nehéz dolgunk lesz bejutni a „bázisra”. Fontos hogy ne egyedül támadjunk, mert egy kósza katonának, szinte soha nincs esélye felállított védelem ellen. Elõször néhány gránáttal megpróbálhatjuk megpuhítani az ellenfelet, majd gyors, lehetõleg egy idõben, több irányból végrehajtott támadással igyekezzünk lerohanni az ellenfelet. Itt esetleg a speciális helyzetre való tekintettel, jól jöhet egy rakétavetõ, amely segít kifüstölni az elõlünk elbújni igyekvõ ellenfelet, s megtisztítani az utat a benyomuló csapattársaink elõtt.

The Crossroads:
A következõ helyszín, ahol bizonyíthatjuk képességeinket, és eddig megszerzett harci tapasztalatainkat, egy kellemes hangulatú település, templommal, függõhíddal, a városka alatt húzódó alagúttal, és a pályát kettészelõ folyóval, amelyen széles híd ível át. Aki látta a Ryan közlegény megmentése c. filmet, annak ismerõs lehet, ez ugyanis az a híd. Csak egy kicsit játékra alkalmasabbá van téve a környezet. Aki meg nem látta, az sürgõsen pótolja!
Ismét egy meglehetõsen változatos pályán találjuk magunkat, amely tökéletesen kielégíti minden ínyenc játékos igényeit, hiszen bármely játékstílus, és fegyvernem képességeit nagyszerûen kihasználhatjuk itt, amennyiben az annak megfelelõ taktikát alkalmazzuk. Mivel a városka nagyon jól átlátható, ezért mindenképpen eredményesen mûködhetünk például mesterlövész puskánkkal, amennyiben jól elbújunk, hogy mi se kerüljünk túl gyorsan az ellenséges sniper célkeresztje elé. Mindkét oldal nagyszerû helyeket kínál erre az ellenfél által meglehetõsen rettegett, és ezért utált feladatra. Elbújhatunk, akár a fõutca két végén, akár az erre a feladatra tökéletesen megfelelõ többszintes épületek ablakaiba is, de ha elég ügyesek vagyunk és biztos kezûek, akkor a templomtoronyba is, sõt annak külsõ peremére is. Viszont ebben az esetben készüljünk fel rá, hogy tapasztalt ellenfél esetén nagyon gyorsan kibukik rejtekhelyünk, és csak ideig-óráig tarthatjuk helyünk, illetve ha biztos kézzel messzirõl hatástalanítjuk a felénk igyekvõket. A sok épület, rengeteg szoba, és ajtó nagyszerû lehetõséget kínál kedvenc shotgununk, vagy géppisztolyunk képességeinek kiaknázására, de ha csak nyugodtan, távolabbról szeretnénk harcolni, akkor a pálya tökéletes alkalmat kínál a géppuska használatára.
Csapatjáték esetén fontos, hogy lehetõleg soha ne egyedül akarjuk térdre kényszeríteni ellenfelünket, hiszen a párban, vagy csoportban haladás, sokkal nagyobb biztonságot nyújt, és jóval nagyobb esélyt a sikeres túlélésre. Természetesen a haladási irány mindkét esetben az ellenfél pozíciója felé esik, és általában a pálya közepén, a folyó irányában történnek az elsõ összetalálkozások. Elsõ indításkor az Axis csapata a folyó templom felöli oldalán, az Allies a másikon kel ki a virtuális tojásból, majd óriási rohanás kezdõdik általában azonnal. A cél, hogy ki tudja elõbb elfoglalni a fontosabb helyeket, átjárókat. Ilyenkor a legkönnyebb a szemfüles mesterlövés célkeresztjében találnia magát, a tapasztalatlanabb, úton átrohangáló katonáknak. Fontosabb haladási útvonalak, és összetûzési pontok, a város alatti alagút a feljáróival együtt, a templommal szemben lévõ épületegyüttes és az õket összekötõ hátsó udvar, valamit maga a bokáig érõ folyó teljes területe.

Snowy Park:
Ahogy a neve is elárulja, egy hóval borított, ködbe bújtatott, fás, bokros parkot kell elfoglalnunk, illetve megtartanunk ezen a pályán, amelyet egy befagyott vizû folyó tesz kissé változatosabbá több apró hídjával. A pálya annyira élethûen van elkészítve, hogy az ember elkezd fázni a meleg szobában is, amikor a hideg szél a járõrkutyák távoli csaholását sodorja felénk, és a hó ropogását, amely a közeledõ ellenség helyérõl látszik árulkodni. Mégis ez a pálya talán a legkevésbé népszerû a játékosok között, ami csupán annak tudható be, hogy rettenetesen embert próbáló feladat, ezen a havazó, ködös, szinte kiismerhetetlen, mégis nagyszerûen élethû, és éppen ezért félelmetes pályán helyt állni.
A pálya nehézségét az adja, hogy alig kínál igazi fedezéket, nincsenek stratégiailag fontos helyek, és az iránytû nélkül, a kezdõ játékos számára majdnem lehetetlen tájékozódni. Mégis a tapasztalt játékosoknak sok élményt nyújthat ez a pálya is, ha igazi katona fejével próbál gondolkodni, és nem csak rohanni az éjszakába. Nagyon nagy elõnyt jelent, ha rendelkezünk egy jó minõségû fejhallgatóval, illetve több hangfallal, mivel ha csendben osonunk, és nem vágtatunk át a havon, mint bakkecske a macskakövön, akkor jó esélyünk van rá, hogy az óvatlanul közeledõ ellenfél irányát 95%-os pontossággal meghatározhatjuk, még mielõtt megpillantanák a ködben. Ajánlatos tehát nem rohanni, hanem szépen nyugodtan, csendben osonni a havon, és rövid, pontos sorozatokkal hatástalanítani a meglepett ellenséget. A pálya jellegébõl adódóan, nem igazán érdemes elbújni egy sarokba, (hacsak nem az ellenfél területén) hiszen így nagyon lecsökkenthetjük az esélyét annak, hogy felfedezzenek bennünket, viszont mi sem fogunk túl sok ellenféllel találkozni, ami nélkül ugye kicsit unalmassá válhat a dolog. Egyaránt hatásos a géppisztoly, és a géppuska is, sõt távolról még a puskával is sikeresen harcolhatunk. Mesterlövészeknek látszólag jó pozíciót kínál néhány kilátóhoz hasonló emelvény, amely nagyobb látótávolságot jelent, de ezzel nagyobb esélyt arra, hogy minket is leszedhetnek messzirõl.
Csapatjáték esetén a legfontosabb dolog, hogy ne szóródjón szét a sereg, mert lehet, hogy többet nem találkozunk velük, csak az örök vadászmezõkön. Két fõ stratégia létezik általában ide. Az egyik, a kissé unalmas elrejtõzés és területvédés, a másik a jóval izgalmasabb, és érdekesebb felderítés, ahol igyekszünk az ellenfelet becserkészni, közel kerülni hozzá, és lehetõleg meglepetésszerûen megsemmisíteni.

Stalingrad:
Az utolsó elõtti pálya Sztálingrád egy kissé megtépázott részére vezet el bennünket. Ez az a pálya, ahol kiélheti harci vágyát, aki szereti az igazi közelharcot. A terület néhány emeletes épületet, és a közöttük elterülõ udvart tartalmazza. Az épületek többszintesek, teli lépcsõkkel, szûk folyosókkal, ablakokkal, kis szobákkal. Megteremtve ezzel a kõkemény közelharc igazi lehetõségét. Ennek megfelelõen a pálya a legjobb helyszíne shotgununk, és géppisztolyunk leporolásának. Tapasztalatok szerint a hatásos taktika ezen a pályán a folyamatos haladás, és a felbukkanó ellenség azonnali likvidálása, illetve a területvédés egyaránt. Nagyon jól kihasználható a shotgun hatalmas tûzereje itt, ahol általában az ellenfélnek nincs ideje kikerülni a lõtávunkból, mielõtt elsütnénk medvét is letaglózó erejû fegyverünket. Ha kissé nyugodtabb stílusban, a nagy rohanások nélkül, úgy mond hagyományos módon, szeretnénk harcolni, akkor tökéletesen megfelelõ választás az SMG, illetve MG is. A snipernek nem sok esélye van ezen a pályán, hiszen a folyamatosan mozgásban lévõ ellenség gyorsabban közelebb kerülhet hozzá, mint azt szeretné. Tisztelet a kivételnek.
Csapatjáték esetén több stratégiai helyet lehet a pályán kialakítani, amelynek megfelelõ bevédésével, megpróbálhatjuk távoltartami az ellenfelet, de ne feledjük, aki elõl elbújunk, azt mi sem tudjuk lelõni. Tehát úgy alakítsuk ki taktikánkat, hogy nem csak az a cél, hogy minél kevesebb áldozatot szenvedjünk, hanem az is, hogy a lehetõ legtöbb ellenfelet likvidáljuk, ha mindig beállunk védekezni, gyorsan leszünk megbélyegzett, gyáva camperek, hisz mindenki nem értheti nagyszerû taktikai elképzeléseink indító gondolatait. Ezzel szemben arra is gondoljunk, hogy az eszetlen kirohanásoknak sincs túl sok értelmük, és több áldozattal járnak általában, mint a mennyi pontot hoznak a csapatnak, tehát a kulcsszó talán az, ha megtaláljuk a középutat a két stratégia között, gyakran változtatva a haladási útvonalakat, és manõvereket, ezzel kiismerhetetlenné téve támadásainkat, hiszen két egyforma, bár sikeres támadás után, szinte öngyilkosság harmadszor is ugyanarra vonulni.

Algier:
Elérkeztünk e játékmód utolsó pályájához, amelyrõl legtöbbet a neve árul el. Természetesen ismét egy nagyon szép, és sokat ígérõ terepen találjuk magunkat, ahol nagyrészt a nagy távolságok dominálnak, de szerencsére a sok épületbõl adódóan lehetõségünk van megcsillogtatni közelharcban szerzett tapasztalatainkat is. A pálya nagy területû, tele átlátható óriási terekkel szintúgy, mint kis szûk sikátorokkal, és hatalmas kupolás épületekkel. Igazán változatos, és minden játékos ízlésének megfelelõ. Fegyverek tekintetében szinte bármelyiket sikerrel alkalmazhatjuk, ha a neki megfelelõ harcmodort választjuk. Remekül kiélhetjük mesterlövész vágyainkat, a hatalmas tereken, és legalább ennyire sikeresek lehetünk géppuskával, illetve géppisztollyal, ha kicsit mozgalmasabb harcmodort veszünk fel. E pályán nagyon népszerû a rakétavetõ is, amely inkább csak látványosabb, nem annyira hatásos és ajánlott fegyvernek számit.
Csapatjátékban, remek stratégiailag fontos helyeket lehet kialakítani a pályán. Egyik ilyen hely a nagy kupolák, és környéke, kiemelve az oda vezetõ utakat, a másik pedig, a pálya közepén elterülõ fõtér, amely nagy átlátható terület, és a pálya jó részét magába foglalja. Szintén választhatunk hogy a védekezést, vagy a támadást alkalmazzunk, mint taktikát, de a legfontosabb itt is, mint mindegyik pályán, hogy a csapat lehetõleg együtt maradjon, és mindenki tudja a feladatát.

Néhány szó a csapatjátékról:
Az igazi játék élményt azt nyújtja, ha összeszokott csapatok játszanak egymás ellen. Általában 5-6-7 fõs egy csapat, és mindenkinek megvan a feladata. Egy irányító játékos van, aki nem feltétlen a legjobban lövõ emberke, viszont õ a fõnök. :)
Általában a pályától is függ ki milyen fegyverrel nyomul, illetve milyen feladatot kap. A legjobb reflexszel rendelkezõ emberkének érdemes shotgunt adni a kezébe, és érdemes elküldeni vadászni, vagy olyan helyre állítani, ahol hirtelen bukkan fel az ellenség, és fontos hogy azonnal likvidálva legyen. Ajtókon való behatolásnál is elõre küldeni nyugodtan. Természetesen nem minden pályára kell shotis. Ha sikerült elfoglalni egy épületet, vagy stratégiailag fontos helyet, akkor azt meg is kellene tartani. Arra az oldalra, ahonnan távolabbról is látjuk az ellenfelet, érdemes géppuskást állítani, esetleg sniper támogatással. Egyébként közelharcra jobban megfelel a géppisztoly, és shotgun. Amennyiben elbújtok és lesben álltok, figyeljetek arra, hogy soha ne kerüljön az ellenség, kettõtök közé. Mert akkor csak egymást fogjátok lõni. A másik gyakori hiba, hogy sokszor egymás elé ugrálnak a saját csapattársak, és így akadályozzák az enemy likvidálását, sõt lelövetik magukat. Amikor be akartok hatolni valahova, jó szolgálatot tehet a gránát. Egy valaki kinyitja az ajtót, (természetesen, nem szembõl) a másik emberke, pedig behajít egy gránátot. Aztán jön, a nagy bumm. Fontos, hogy a csapattárs tudjon róla, hogy gránátot fogsz hajítani, ha kinyitja az ajtót. Különben nem fogja neked megköszönni, ha felrobbantod.

Round Based Match:
Ahogy a neve is mutatja, körökre osztott csapat gyilkolászásról van szó. Annyiban különbözik a TDM játékmódtól, hogy itt nem születünk újra, ha lelõttek. A kör addig tart, amíg mindenki elfogyott. Az a csapat gyõzött, amelyik tovább életben marad. Pályái megegyeznek a TDM pályáival. Nem tartozik a népszerû módok közé.

Object Team Match:
A TDM mellett a másik legnépszerûbb játékmód. Csapatjáték, melyben az elõre meghatározott feladatot kell végrehajtani, ami minden esetben a célobjektum felrobbantása, idõzített bombával. Ebben a módban lehet igazán taktikákat, stratégiákat alkalmazni, hiszen általában felállított védelemmel találják magukat szembe a támadók. Nélkülözhetetlen, a csapattal való megfelelõ kapcsolattartáshoz, valamelyik hangkommunikációs segédprogram használata. Természetes ez nem áll minden esetben rendelkezésünkre, ilyenkor marad a játékban lévõ belsõ chat, amelyen a csapattársainknak, illetve mindenkinek tudunk üzenni. Érdemes párokat alkotni, és nem egyedül kóborolni, hogy ha megtámadják a társunkat, akkor segíthessünk, illetve megbosszulhassuk. :) Okos dolog, ha a párok meg egyforma fegyverrel vannak felszerelve. A legtöbb pályán érdemes kijelölni egy snipert, aki belátja a terepet, és talán semlegesítheti az ellenfél mesterlövészét, aki általában csak arra vár, hogy ki toljuk az arcunkat a nyílt terepre. Az Omaha Beach pálya kivételével, nincs újjászületés egy körön belül. Aki lefeküdt, lent is marad.


Pályák a Medal of Honor Allied Assault-ban (OBJ):


The Hunt:
Sokak kedvence ez a pálya, melyben egy szép, nagy ágyút kell a szövetségeseknek felrobbantani, a német kollégáknak pedig megvédeni ettõl a bajtól. A pálya szép nagy, mondhatni hatalmas. Az ágyú a temetõben leledzik, a templom környékén. Nem mindig ugyanott. Az amcsik mind egy helyen születnek meg, mégpedig a pálya elején, kint az utca közepén. A németek, pedig szanaszét, természetesen mind a saját oldalukon. Valami olyasmi érzést kölcsönöz ez, mint amikor a német különítmény mindennapos rutin életvitelét (kaja, pia, henye...) egy szövetséges, támadó alakulat megjelenése felbojgatja. Rögtön nagy rohanás kezdõdik a fontos helyek elfoglalásáért.
Szövetséges oldalon a legnagyobb veszélyt, rögtön a kezdés után, a németek elõrehajigált gránátjai jelentik. Láttam már 4-5 embert is egyszerre „nagyot ugrani” egy gránáttól. A következõ veszélyt amcsi barátainkra az utca túloldalán minden bizonnyal meglapuló mesterlövész jelenti, aki nagyon szeretne futóvad-lövészetet tartani amerikai kacsákra (Joe! Kacsa mikor szokott futni a vadász elõl? :). Az egész utca csupa veszélyt jelent a szövetségeseknek, hiszen akárhol bújhatnak az ellenfelek. Sõt, ha sikeresen átküzdötték magukat az elsõ utcán, akkor jön még a neheze. Elõbb választani kell, melyik szûk, és egyaránt veszélyes úton halad tovább a csapat a cél felé. Egyik teli van bokrokkal, és az orrunkig sem látni benne, a másik, pedig nagyon belátható a védõk számára. Sikeres behatolás esetén, még mindig ott a hatalmas templom, és a kriptákkal telepakolt templomkert, amelyekben bizony gonosz ellenségek is lapulhatnak, akik a többi jelenlévõvel ellentétben még igencsak élnek! Mármint a templomban, mert a kriptát legfeljebb fedezékül lehet használni.
Német oldalról a dolog lényegesen egyszerûbb, mivel ismerik az ellenség lehetséges haladási irányait, nem nehéz ezeket megfelelõen biztosítani. Lehet választani az elsõ utca bevédése, és a hátsó védekezés között, de akár le is rohanhatják az amcsikat, akik bizony nehéz helyzetben vannak a várható gránát tenger, és a kezdeti egy helyre való zsúfolódásuk miatt.

V2 Rocket Facility:
Ismét egy nagyon jól kitalált, és szépen megvalósított pályára kerülünk. Rögtön az indulásnál, repülõk húznak el felettünk, fülsüketítõ dübörgéssel.
Ezúttal egy rakétát és egy rádiót kell megsemmisíteni a feladat szerint. Megint a németek védekeznek. Egy szép nagy épület komplexumban, és annak udvarán zajlanak a hadmûveletek. A szövetségesen újra egy helyrõl indulnak, mégpedig a hátsó udvarból. Rögtön választani kell, melyik irányból támadnak. Mindkettõ veszélyes, de talán a baloldali ajtó több esélyt nyújt. Sok-sok szoba, folyosó található az épületben, és bárhol megbújhat ellenség. Mint a csapatjátékokban mindenhol, itt is hasznos, ha párokat, vagy osztagokat alakítunk ki, és nem egyedül akarjuk megverni az ellenfelet. A kis terek miatt hatékony a shotgun, és géppisztoly, de amikor a csata a nyílt terepre terelõdik, a géppuska elõnyösebb lehet. Axis oldalról gyakran várja az ellenfelet egy-egy sniper, valahol elbújva az udvaron. Érdemes a hátul lévõ dobozoknál keresni. :) Szövetséges oldalró is nagy segíséget jelenthet egy sniper, ha a németek az udvarnál védekeznek elsõ sorba, csak el kell odíg élve jutni... :)
A rádió megsemmisítéséhez az emeletre kell felmászni, a rakétát, pedig az udvaron találjuk meg. Német oldalról megint egyszerûbb a helyzet. Hiszen csak a megvédendõ objektumokra kell vigyázni. Érdemes pár embert, köztük egy snipert az udvaron hagyni, és szemmel tartani a napfényre igyekvõ amcsikat. A többiek, pedig vigyázhatnak a rádió szobára, vagy járõrözhetnek is akár az ellenfél után kutatva. Az amcsiknak mindkét célpontot meg kell semmisíteni a gyõzelemhez, vagy nullára fogyasztani a németek létszámát.

The Bridge:
A TDM-bõl jól ismert, ott Crossroads néven szereplõ pályára kerülünk újra. Ez esetben fel kell robbantani a hidat. Most a németek támadnak, és a szövetségesek igyekeznek megvédeni a hidat. A pályán a TDM-hez képest egy apró változtatás történt. A függõhíd alatti kaput kinyitották, és egy ott parkírozó Opel Blitz platójáról pattannak le német bakák.

Omaha Beach:
Utolsó pályán kilátogathatunk a strandra, az Omahai strandra. A single playerbõl már ismert partraszállást játszhatjuk le újra, most emberi ellenfélekkel. A single pályát kicsit módosították, így egy igazán hatalmas terepet kaptunk. Nagyon hangulatos, és életszagú a dolog. Mivel e pályán az átlagosnál nagyobb a halálozási arány, mint általában, a lelõtt katona újra születik, hogy kapjon újabb esélyt a helytállásra. Aki látta a Ryan közlegény megmentése címû filmet, annak rögtön könny szökik a szemébe, annyira film hangulata van a dolognak. Lehet hogy meglepõ, de újra az amcsik támadnak, és igyekeznek megvetni a lábukat a parton. A feladat felrobbantani két ágyút, ami a dombtetõn helyezkedik el, és bizony át kell verekedni magunkat a német vonalakon. Elsõként a drótkerítést kell felrobbantani csõbombával, és bizony addigra német barátaink lazán beássák magukat, valami jól védhetõ helyre. Két bejáraton lehet bejutni a bunkerbe, miközben fentrõl géppuskával próbálják ezt megakadályozni. Hogy teljes legyen az amcsik jókedve, fentrõl lazán ritkíthatja soraikat, akár egy félvak német sniper is. Amennyiben sikerül mégis a bunker belsejébe bejutni, rá kell jönni, hogy a nehéz még hátra van. Nagyon könnyen bevédhetõ többszörös túlerõ ellen is könnyedén ez a pálya ( hála az EA fáradt agyú bérmunkásaink), s ez meglehetõsen játszhatatlanná teszi, akár közepes képességû védõk ellen is. Egyetlen helyen lehet csak áthaladni a tetõre vezetõ úton, s ennek bevédésével, szinte bevehetetlenné lehet tenni a pályát. Gyakran elõfordul, hogy bunkerben lelõsz egy német katonát, s a következõ sarokban megint szembe találkozol vele. Német oldalhoz nincs mit hozzá fûzni, a fentiek alapján könnyedén kialakíthatja akárki a megfelelõ védekezési stratégiát különösebb agymunka nélkül is.

Más pályák és játékmódok:
A MOHAA szerkezeti felépítésének, és a Q3 engine rugalmasságának köszönhetõen a játék meglehetõsen rugalmasan, szabadon alakítható lett. Ennek eredményeképpen rengeteg kiegészítõ módosítás, és egyéni pálya, egyenruha, hang, és sok minden más is fellelhetõ hozzá, hála ügyes kezû MOHAA rajongó társainknak. Néhányat ezekbõl a letöltés menü alatt is megtaláltok. Van, amit csupán a szerverre kell feltölteni, s van, amit a kliens gépekre is (pl. pályákat).

A custom pályákról néhány szó:
Rengeteg nagyon szép pályát találhattok hozzá a játékkal foglalkozó oldalakon, többek közt nálunk is. A fájlokat általában zip formában találjátok, ezeket ki kell csomagolni, hogy a végén egy pk3 kiterjesztésû fájl kapjatok. Majd ezt, tessék bemásolni a játék MAIN könyvtárába. Ettõl eltérõ esetben, külön leírást találtok valószínûleg a térkép mellett. A módok legtöbbjét csupán a szerverre kell feltölteni. Pl.: 3 gránát mód, no sniper mód, no raksi mód, real mód.
Aki realisztikusabbá akarja tenni kedvenc játékát, az találhat számtalan boodpatch-t hozzá. Akár a hangokat is kicserélhetitek a játékban, vagy az ellenfelet, és magatokat is beöltöztethetitek, egyénileg elkészített egyenruhákba.

 
<[HSE]> Server
 
Server Monitors
 
Game Test
 
HUN Project
 
<[HSE]> Cheat Movie
 
Társoldalak
 
Google PageRank
 
Geo Visitors Map
 



 
<[HSE]> Chat
 
Szavazás
Melyik játékmód a kedvenced?

FT
TDM
FFA
OBJ
CTF
CTF/FT
SNIPER ONLY
ONLY RIFLE
ALL WEAPONS
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Naptár
2017. Október
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 

Astropapa-iskolája mindenkit szeretettel vár és INGYENES TANÁCSOT AD minden kedves érdeklõdõnek!    *****    Supernatural - ODaát - 13. ÉVad - Extrák - Infók - ÉRdekességek - ODaát - Supernatural - 13.ÉVad - Supernatural - ODaát    *****    A csillagjövõ oldalon,nem csak alacsonyak az árak, hanem a tanácsadás, teljesen ingyenes. Szeretettel várlak minden nap    *****    Új design! Az egyetlen magyar Olicity és a legaktívabb Zöld Íjász rajongói oldala! 6. évad & Arrowverse hírek!    *****    No.1 Christina Aguilera Fan Site - Minden ami X-Tina, minden héten újdonságok! Katt!    *****    TelenovelasWeb - Hírek, képek, videók, saját véleménnyel tarkított bejegyzések telenovellákról és a színészekrõl! Gyere!    *****    Hamarosan olvashatók lesznek az oldalamon az Asztro-tükör asztrológiai írásai, cikkei.    *****    Gesztenye, gesztenye, gesztenye... és egy álmos sün! Gyertek az októberi rétre Mályvával és Pipitérrel! Irány a Mesetár!    *****    Születési,baba,hold horoszkóp,elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,fogamzási képlet! Ingyenes tanácsadás!Várlak!Kattints!    *****    Ha te is a letisztult stílus híve vagy, nézz be hozzám! Smink, ruha, kritika //Style and Stuff// Style and Stuff//    *****    MINDEN HÓNAPBAN INGYENES G-PORTÁL SABLON! TELJESEN ÁTSZERKESZTHETÕ A LEGÚJABB KÓDOKKAL! Ne maradj le egyik hónapban sem!    *****    Rendeld meg az asztrológiai csomagok egyikét és teljesen ingyen megbeszélheted velem a kérdéseidet telefonon, skypeon!!!    *****    Nézz filmet messengeren! Ha szereted a filmeket klikk ide! Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film! Film!Film!    *****    Nézz filmet messengeren! Ha szereted a filmeket klikk ide! Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!    *****    A CSILLAGJÖVÕ OLDALON RENDKÍVÜLI AKCIÓK,LEHETÕSÉGEK.A MEGRENDELÉSEK UTÁN TELJESEN INGYENES KONZULTÁCIÓ,TANÁCSADÁS.VÁRLAK    *****    Õszi manókalandok a réten! Búcsúztassátok el ti is útra kelõ madarainkat Mályvával és Pipitérrel! Gyertek a Mesetárba!    *****    | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale |    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Infrashape Horizontal fittness stúdió Debrecen    *****    WISE-VOGUE | SZISSZ ÉS KLAU BLOGJA TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA // WISE-VOGUE // WISE-VOGUE