HSE - Hungarian Sniper Elite Clan Official Homepage
Menü
 
<[HSE]> Clan Tagok
 
II. Világháború - Történelem
 
Cheat Only
 
Medal of Honor
 
MoH Modding Tutorial
 
Call of Duty
 
Brothers in Arms
 
Battlefield
 
UberSoldier
 
S.T.A.L.K.E.R.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Óra
 
Szavazás
MoH Szavazás
Melyik Medal of Honor tetszik a legjobban?

Allied Assault
Spearhead
Breakthrough
Pacific Assault
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Alapok

Alapozás

A modkészítéshez szükséges általános segédprogramok:

- WinZIP - a modjaink betömörítéséhez
- WinRAR -a PK3 fájlok kibontásához


Mindenek előtt kezdjük a modderek legfontosabb aranyszabályával:
! SOHA NE MÓDOSÍTSUK A PROGRAM EREDETI FÁJLJAIT !

A könyvtárszerkezet felépítése:
Mivel a program indítófájljaiban (MOHAA.exe, moh_spearhead.exe) meg van határozva mindkét játékprogram munkakönyvtára, így ügyelnünk kell rá, hogy a munkánk gyümölcsét majd ezeken belülre helyezzük, hogy értelmezni tudja a program. A MOHAA munkakönyvtára a main, a Spearhead-é pedig a mainta alkönyvtárak. Ezek egyikébe kell majd bemásolnunk a kész modot, attól függően, hogy az alapjátékra, avagy a kiegészítő lemezre fejlesztünk.

Kezdjük a leggyakoribb hátráltató tényezővel: Alapból a Windows rendszerben az ismert fájlok kiterjesztése el van rejtve. A legtöbb probléma emiatt történik. Első lépésnek ezt az opciót kell kikapcsolnunk. Keressük meg a Vezérlőpulton a Mappa tulajdonságai (vagy valami hasonló) lapot, angolban Control Panel/Folder Options, majd itt a nézet fülre kattintsunk, majd a listában az "ismert fájltípusok kiterjesztésének elrejtése" (Hide extensions for known file types) sor előtti négyzetből távolítsuk el a pipát, majd hagyjuk jóvá a Rendben (OK) gombra kattintva.

Ha megnyitjátok a fent említett könyvtárakat, azokban további alkönyvtárakat és fájlokat találtok. Ezek közül a .pk3 kiterjesztésű fájlok tartalmazzák magát a programot. Mennyiségük, méretük számunkra perpillanat érdektelen. A .dll fájlok tabu témák, melyek a program korrekt működéséért felelnek. A .cfg kiterjesztésű állományokban a kliens-, és szerveroldali beállításokat, továbbá szerverindítási paramétereket adhatunk meg. Az alkönyvtárak a .pk3 tömörített állományokban tárolt adatok kimaradt, vagy szándékosan kívül elhelyezett részét képezik. (Példa: mivel a mentéseket, vagy a személyes beállításainkat nem képes a program egy .pk3 tömörítvényen belülre írni, ezért ezeket az archívumokon kívül, de a munkakönyvtáron belül kellett elhelyezni.)

A .PK3 egy tömörített fájl, melyet egyszerű ZIP tömörítéssel hoztak létre. A program minden indításkor végigellenőrzi a munkakönyvtárat, s az abban tárolt adatokat/állományokat megpróbálja értelmezni. A .pk3 kiterjesztésű fájlokat automatikusan tömörített programfájlként kezeli, kibontja és kiolvassa belőlük az éppen szükséges adatot. Írni nem képes a program a pk3 tömörítvényen belülre. A pk3 fájl neve is számít. A pak1, pak2, pak3, stb... kezdetű fájlneveket alapértelmezett programfájlként, az összes többit pedig felhasználói modként értelmezi a program.

A felhasználói modok nevük alapján ABC-sorrendben kerülnek betöltésre a program indulásakor. Ennek fontosságát egy egyszerű példával demonstrálnám:

Gyk.: Van két szkópmod fájlom. Az első fájl neve user--Hobbsscope.pk3, a másiké user-Xenoscope.pk3. A program induláskor betölti az elsőt, majd ezt a másodikkal közvetlenül utána már felül is írja a memóriában. Így, ha játék közben előveszem a mesterlövészpuskámat, a Xeno által készített szkóp jelenik meg, azon egyszerű okból kifolyólag, hogy mivel az ABC-ben a Hobb H-ja előbb van a Xeno X-jénél, a program a Xeno szkópot töltötte be utoljára.

A fent említett ok miatt szokott előfordulni az a gyakori "hiba", mikor a júzer bemásolja az új modot, de hiába, mert a játék közben újra a régi tűnik fel, mivel a régit nem távolította el a munkakönyvtárból. A munkakönyvtárunk tartalmának betöltési sorrendje tehát:

1., pak*.pk3 fájlok (ABC sorrendben)
2., felhasználói modok (ABC sorrendben)
3., Alkönyvtárak tartalma

A legutoljára betöltött, tehát mindenkor érvényes tartalom a pk3 tömörítvényeken kívül, de a munkakönyvtárban elhelyezett alkönyvtárak és azok tartalma. Most persze rögtön felmerül a kérdés, hogy a modokat miért nem simán könyvtárak/alkönyvtárakba készítik, merthogy akkor biztosan érvénybe lépnek. Nos legfőképpen azért nem, mert ezek bemásolgatásával záros időn belül olyan kupleráj keletkezne a munkakönyvtárunkban, hogy még a jóisten sem mondaná meg hogy ki kivel van. Sokkal egyszerűbb és átláthatóbb a módosításokat egy önálló fájlként kezelni, mintsem szétszedni könyvtárakra.

Most, már ismerjük és nagyjából értjük is a program működési mechanizmusát, a sorrendezések, hogyanok és miértek után jöjjön egy rövid ismertető a .pk3 tömörítvények megnyitásáról, belső szerkezetéről, tartalmáról, valamint arról, hogy mit hol találunk meg és melyik fájl mire jó.

Nyissunk meg egy PK3 állományt!

Első lépésként győződjünk meg róla, hogy a WinRAR fel van telepítve a számítógépre. Amennyiben igen, nyissuk meg a MOHAA munkakönyvtárát. Intézőben a main könyvtárban kattintsunk jobb egérgombbal a pak0.pk3 nevű fájlra, majd a jobbklikk listából válasszuk ki az "Open", vagy magyarban a "Megnyitás" sort. A felugró ablakban a "program kiválasztása" sort jelöljük be, majd a felugró listában válasszuk ki a WinRAR-t (ha nincs köztük, akkor alul a tallózás, majd ...\Program Files\WinRAR\Winrar.exe.) Pipáljuk be a panel alján a jelölőnégyzetet, hogy hozzárendeljük a programot a fájltípushoz, így legközelebb már elég a dupla kattintás a pk3 fájlon a megnyitáshoz. Ha sikerült a pak0.pk3 fájl megnyitása, valami hasonlónak kell fogadnia bennünket a WinRAR-on belül:

mohaa

Miközben böngésszük a programtömörítvényt, mindvégig ügyeljünk rá, hogy ne írjuk felül, ne módosítsuk az állományokat! Ha meggondolatlanul cselekszünk, azzal akár belső programhibát is előidézhetünk, amit csak a játék újratelepítésével lehet majd kijavítani.

Lássuk a könyvtárszerkezet fontosabb állomásait:


Könyvtár Feladatkör
anim előre generált animációs szkriptfájlok az modellek különleges mozgásaihoz
env környezeti (főként égbolt) textúrák
fonts a betűtípusok lokalizációs fájljai
gfx a betűtípusok képfájljai és a 'slowserver' kép
global a program működéséhez szükséges fontos szkriptrutinok, definíciók és lokalizációs fájlok
maps a térképek, valamint működési szkriptfájljaik
models minden, ami a modellekkel, azok animációival, valamint a működtetésükkel kapcsolatos.
newanim a models könyvtárban tárolt modellek felülbírálására használható könyvtár
scripts a modellekre, terepre feszített textúrák megjelenítéséért felelős fájlok
sounds a játék alatt hallható hangfájlok könyvtára
textures Minden materiális alapú (nem a program által generált) textúra, képfájl.
ubersound a hangfájlok engedélyezésére szolgáló Alias lista, valamint azok szöveges megjelenítése a képernyőn.
ui a menürendszer elemeinek lokalizációs, (elhelyezkedési) állományai

A Medal of Honor-ban alkalmazott fájltípusok, szerepük és szerkesztőprogramjaik:


Típus Feladatkör Szerkesztő
shader a textúrák shader fájlja: ebben a fájlban tárolja a program a modellre feszített textúrák beállításait. (scripts könyvtár) Notepad
(jegyzettömb)
scr szkriptfájlok: a program szkriptezését tartalmazzák (pl. AI-kezelés, multiplayer eseménykezelési rutinok, stb..) Notepad
(jegyzettömb)
urc user interface script: a felhasználói felületetek előállítására (pl. menük) Notepad
(jegyzettömb)
inc user interface script: kötegelt definíciók a felhasználói felületek előállításához Notepad
(jegyzettömb)
skc/skd csontvázra feszített modellek megjelenítési fájljai ajátékban . A fájlformátum csak nehezen szerkeszthető MilkShape,
LightRay3D
lod Level of Detail: a modellfájlok egyik definíciós része
wav a program hangfájljai egyszerű wav formátumban SoundForge
GoldWave
cfg konfigurációs fájl: a játék indításához, egyedi beállításaink, billentyűzetkiosztás mentéséhez Notepad
(jegyzettömb)
dsp/dsw Microsoft VisDef fájlok: Ne nyisd meg! Ha megnyitod a fájlt az MSVS-ben, a szerkesztő automatikusan megváltoztatja MSVS
RitualFont Ritual Font lokalizációs fájl: a betű megjelenítési koordinátáit tartalmazza Notepad
(jegyzettömb)
tga Targa képfájlok: A programok az alfa-csatorna miatt használják előszeretettel ezt a típust PaintShopPro
Photoshop
txt Text fájl: Különféle szkriptsegédletek, melyeket egyszerű szöveges formátumba konvertáltak Notepad
(jegyzettömb)
tik Tiki fájl: Szkriptfájlok a modellek tulajdonságainak tárolására Notepad
(jegyzettömb)
mus zenei szkriptfájl a zenefájlok kezelésére, indítására, hangbeállításaira a játékban Notepad
(jegyzettömb)
psp Paint Shop Pro fájl: képfájl több alfa-csatornával PaintShopPro
jpg Általános jpeg képfájl alfa csatorna nélkül
dds nVidia képformátum Photoshop
bsp a fő térkép fájl. Nem lehet direkt módon szerkeszteni, csak összeállítani egy szerkesztővel MOHRadiant
min kísérő fájl a térképekhez. Ez a fájl tartalmazza a térkép által felhasznált fájlok listáját Notepad
(jegyzettömb)
pth térképkísérő fájl (valószínűleg tömörítvény) --
dcl térképkísérő képfájl (nem szükséges a felhasználói térképekhez) --

RAJONGÓI MODOK PUBLIKÁLÁSA

Nem elhanyagolandó rész ez sem. Számtalan kiváló munka vált már a "senki tulajdonává", ugyanis a készítő elfelejtette nevét csatolni fáradtságos munkájához. A kész pk3 modjainkat minden esetben ZIP-be tömörítsük majdan és csatoljuk hozzá egy információs dokumentumot, valamint néhány screenshotot, ha lehetséges. Az információs dokumentum mindenképpen tartalmazza a következőket:

- A mod neve
- A mod lezárásának dátuma
- A mod leírása
- A készítő neve
- A készítő elérhetőségei (email, web, stb...)


Az alapokon ezzel lényegében át is rágtuk magunkat. Ez talán egy kicsit szárazabb volt a kelleténél, de higgyétek el, a fentiek megértése elengedhetetlen feltétele modjaink problémamentes elkészítésének.

Forrás: Mohaa.hu
(by Zagash)

 
<[HSE]> Server
 
Server Monitors
 
Game Test
 
HUN Project
 
<[HSE]> Cheat Movie
 
Társoldalak
 
Google PageRank
 
Geo Visitors Map
 



 
<[HSE]> Chat
 
Szavazás
Melyik játékmód a kedvenced?

FT
TDM
FFA
OBJ
CTF
CTF/FT
SNIPER ONLY
ONLY RIFLE
ALL WEAPONS
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Naptár
2017. Augusztus
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 

Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE    *****    **********Rengeteg AKCIÓ! Vegyszermentes kozmetikmok és bio mosó és tisztítószerek, munkalehetõséggel! ***********    *****    OKTATÁS INGYENESEN az ASZTRO-suliban, Asztrológiai tanácsadás BECSÜLET KASSZÁS alapon! Fordulj hozzám bizalommal!    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Hírek a folytatásról - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed -    *****    LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT * LORDE * ISMERD MEG TE IS * LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Nem értesz a CSS kódokhoz/nem tudod egyedül fenntartani oldalad/szeretnél egy társszerkesztõt? Írj nekem! - sakura-ec.gp    *****    ISMERD MEG A GYÖNYÖRÛ OSCAR-DÍJAS SZÍNÉSZNÕT, ALICIA VIKANDERT, AKI A 2018-AS TOMB RAIDER LARA COFTJÁT FOGJA ALAKÍTANI!    *****    "Céljuk fellelni az Egyesülés Pengéjének darabjait, és újra felemelni a Lidérckirályt."    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.