HSE - Hungarian Sniper Elite Clan Official Homepage
Menü
 
<[HSE]> Clan Tagok
 
II. Világháború - Történelem
 
Cheat Only
 
Medal of Honor
 
MoH Modding Tutorial
 
Call of Duty
 
Brothers in Arms
 
Battlefield
 
UberSoldier
 
S.T.A.L.K.E.R.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Óra
 
Szavazás
MoH Szavazás
Melyik Medal of Honor tetszik a legjobban?

Allied Assault
Spearhead
Breakthrough
Pacific Assault
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
MoH Server Tutorial

MoH Server Tutorial


 

 

Ahhoz, hogy felállíts egy MOHAA szervert, elõször is tisztában kell lenned néhány alapfogalommal. Nem árt tudni a dedikált és nem dedikált szerver közti hangyányi különbséget, tisztában lenni a konzolparancsok pontos jelentésével és használatával.

Dedikált szerver az, amelyiken a játék szerveroldali - konzolos - verziója fut, linux, vagy windows környezetben. Nem dedikált szervert legkönnyebben a játékban indíthatsz, és ekkor te is - mint szerver - egy játékosként vehetsz részt az irtásban.

Mindenképpen szükséged lesz a játék 1.11-es verziójára, valamint a SpearHead megfelelõ kiadására, bár ez amúgy is elengedhetetlen az Internetes játékhoz. Nem árt bekapcsolni az Options -> Advanced Options menüben a console opciót, mivel csak így használhatod a játékba épített konzolt, amit általában a '0'-ás billentyûvel hozhatsz elõ.

Fontosnak tartom tisztázni az 'RCON' fogalmát, mivel úgy látom, kicsit még ködös a téma. (A szó egy rövidítés: Remote CONtrol, azaz távirányítás - Tyll) Ha nem használsz külön szerver-manager programot - remélem ezután nem is lesz rá szükséged - akkor nem elég, hogy ismered a fõbb parancsokat, a játékkal valahogy tudatni kell, hogy ezt nem a saját gépeden akarod végrehajtatni, hanem a szerveren magán. Erre használják az 'RCON' parancsot, amit mindig az aktuális parancs elé kell beírni, tehát pl. restart helyett rcon restart a megfelelõ utasítás. Természetesen akárki nem irányíthatja a szervert, ezért meg kell adni a szerver rcon jelszavát, amit konzolban lehet érvényesíteni: rconpassword jelszó. Az rcon parancsok listáját egyébként megtalálod a lap alján.

Rcon parancsokat a játék konzoljában, valamint az All-Seeing Eye-ban lehet érvényesíteni. ASE-ben jobb gomb a szerver nevén, majd a lenyíló menüben 'Server Properties', itt megadod az rcon jelszót, majd újabb jobb click után 'remote console'. Itt irányíthatod a szervert, az egyetlen változás, hogy itt nem kell beírni az 'rcon' szócskát minden egyes parancs elõtt - automatikusan rcon parancsnak veszi.

Ha dedikált szervert akarunk felépíteni, két dologra lesz szükségünk: egy parancsikonra, valamint egy config file-ra. Készítsünk egy parancsikont a mohaa_server.exe-rõl. Az ikon Target sorába írjuk be a következõ sort:

C:\Program Files\EA GAMES\MOHAA\MOHAA_server.exe" +set g_gametype 4 +set sv_maxclients 12 +map obj/obj_team1 +exec serverXX.cfg

Jelen esetben egy objektív szerverrõl van szó, ezt a g_gametype 4 mutatja meg. Legfeljebb 12-en csatlakozhatnak, és az elsõ objektív pályával, azaz a Hunt-tal kezdünk. A szerver konfigja a serverXXX.cfg fájlban lesz beállítva, amelyet a játék main könyvtárába kell elhelyeznünk. Ez a cfg file nem más, mint egy egyszerû szövegfile, amely beállítja a szerver opcióit. Mellékelem a saját konfigomat, amelyet használni szoktam. A //-val kezdõdõ sorok megjegyzések, ezt nem veszi figyelembe a játék.

sv_hostname "OBJ server [CKR]"
//itt írhatjuk be szerverünk becses nevét

rconPassword blabla
//ebben a sorban adjuk meg a szerver rcon jelszavát, amivel késõbb admin jogokat érvényesíthetsz
set password ""
set sv_privatePassword ""
//a szerver jelszava, ha nem szeretnénk, hogy bárki bejöhessen. A privát felhasználóknak saját jelszavuk van, //valamint garantált helyük a szerveren.

fraglimit 0
//maximális fragek száma, aminek elérésével véget ér a pálya
//( 0 = nincs határ)
timelimit 20
//az egy pályára érvényes idõhatár percekben mérve
//(0 = nincs idõkorlát)
set g_teamdamage 0
//az amerikaiaknál oly divatos baráti tûz ki/ bekapcsolása
g_forcerespawn 0
//bekapcsolásával automatikusan újra spawnolsz a pályán (tehát nem kell várnod, míg véget ér a kör) itt //másodpercekben kell beállítani
seta g_allowjointime 5
//jelen esetben a kör indulása után 5 másodpercen belül csatlakozhatsz egyik-másik oldal küzdelmébe, //amennyiben lassú voltál, meg kell várnod a következõ kört.
set ui_console 1
//ez a kapcsoló is a console-t érvényesíti, mint azt a játék beállításainál láthattuk
deathmatch 1
seta g_allowVote 0
//szavazás kikapcsolása (ez ugyebár játékban a 'callvote map'-vel történik
set g_gametype 4
//játék típusa: 1- Free for All, 2-DeathMatch, 3-Roundbased, 4-Objective
map obj/obj_team1
//az 1-es OBJ pályával indítunk, ami a The Hunt
sv_maplist "obj/obj_team1 obj/obj_team2 obj/obj_team4"
//ezen pályák szerepelnek a körforgásban, jelen esetben az 1-es, 2-es, és 4-es OBJ pálya
sv_allowDownload 0
//elméleti lehetõség a szerverrõl való letöltésre (pl custom mapok), nem tudom, mûködik-e
sv_maxRate 15000
//adatátviteli sebesség a kliens és a szerver között (*)
sv_maxPing 900
//ennél nagyobb pinggel nem enged csatlakozni a szerverre
sv_fps 20
//a szerver fps értéke, alapból 20, növelése elméletileg növeli a sebességet is

sv_floodProtect 1
//mircbõl ismerõs üzenetáradat elleni védelem
set flood_waitdelay 10
//a szószátyár emberke üzenetei közötti idõkorlát, jelen esetben 10 másodperc
set flood_persecond 4
//az az idõmennyiség, amelyen belül floodnak számít az egy sorral lejjebb megadott üzenetszám, tehát 4 mp-n //belül elküldött 4 üzenet számít floodnak (többfajta magyarázatot is találtam erre, és az sem biztos, hogy //mûködik)
set flood_msgs 4
// egymás utáni 4 üzenet számít floodnak az egyel feljebb levõ sorban megadott idõn belül
sv_pure 0
//beépített PAK3 ellenõrzõ, de nem mûködik
sv_gamespy 1
//itt engedélyezhetjük, hogy szerverünk látható legyen-e GameSpy/ASE-ban, valamint a beépített keresõben

set g_inactiveKick 0
//másodpercekben megadott idõkorlát, ami után az inaktív klienst kirúgja a szerver
set g_inactiveSpectate 300
//ugyanaz, csak itt spectator módba rak ki, nem rúg ki egybõl
net_noipx 1
//IPX hálózat letiltása, csak TCP/IP engedélyezett
net_port 12203
//a szerverport értéke, ez kell a csatlakozáshoz, nem elég az IP cím. Default a 12203

sets !admin "...:::HES:::...Pedro"
sets !Clan ...:::HES:::...
sets !Connection 100Mbit
sets !CPU "AthlonXp 1600+"
sets !Email pedrohsi@freemail.hu
sets !IRC #hes.hu
sets !Memory 512MB
sets !Webpage "http://www.freeweb.hu/hes/index.php"
//ezek nem beállítások, csupán információk, amelyek megjelennek az ASE-ben. Azért kezdõdnek !-vel, hogy elöl //legyenek:)

//végül pedig egy üres sor kell a cfg file végén

Ez a konfigurációs fájl tökéletesen elegendõ egy jó szerver elindításához, ennél többre nincs is szükség. Természetesen attól függõen kell beállítani, hogy milyen típusú játékot indítunk el, melyik pályákkal, mennyi idõre, hány emberrel.

Néhány apróság a végére:

A különbözõ pályák típusuktól függõen eltérõ könyvtárakban helyezkednek el. Tehát hiába vannak becsomagolva egy pk3 fájlba, meg kell adnunk a helyes elérési útvonalat, amikor hivatkozunk rájuk.

A teljes pálya lista:

OBJ:

obj/obj_team1 The Hunt
obj/obj_team2 V2 Rocket Facility
obj/obj_team3 Omaha Beach
obj/obj_team4 The Bridge

TeamDeathmatch/Roundbased:

dm/mohdm1 Southern France
dm/mohdm2 Destroyed Village
dm/mohdm3 Remagen
dm/mohdm4 The Crossroads
dm/mohdm5 Snowy Park
dm/mohdm6 Stalingrad
dm/mohdm7 Algiers

*Az sv_maxrate értelmezése:

Ez az érték határozza meg, hogy a szerver mekkora sávszélességet használ egy-egy klienshez. Ez a következõ egyenlettel határozható meg:

# kliens * sv_maxrate * 8(8bit) = feltöltési sebesség, vagy feltöltési sebesség / ( # kliens * 8 ) = sv_maxrate

Tehát ha egy 512/128 kbps/sec kábelnetes eléréssel akarok egy 12 fõs szervert elindítani, akkor az sv_maxrate 1332 kell hogy legyen (ami egyébként irtózatosan kevés):

12 * 1332 * 8 = 127872 = 128 kbit - ugyebár a feltöltési sebességet használjuk, nem az 512kbites letöltési sebességet.

Ugyanakkor, ha egy 100Mbites T3 hálózaton mûködtetünk egy 18 fõs szervert 15000-es maxrate értékkel(ami egészen jó), akkor 2Mbitet használunk fel a hálózat sávszélességébõl.

Amennyiben realism modos szervert indítanánk el, ehhez szükségünk lesz a pk3 fájlra, ami netrõl letölthetõ, és ckr111-nek hívják. A Quake engine rendelkezik azzal a tulajdonsággal, hogy könnyen módosítható különbözõ pk3 fájlok használatával. Így indíthatunk el realismos, vagy egyéb úton-módon módosított szervert. A legelterjedtebb realism mod a ckr111.pk3, ezen kívül még létezik néhány kevésbé ismert/kedvelt mod. Letölthetõ ugyanakkor lángszóró, molotov-koktél, és rengeteg egyéb finom módosítás a játékhoz.

Nagyjából ennyi tudásra van szükségünk egy MOHAA szerver felállításához. A teljes RCON utasítás-listát is mellékelem, sosem árt tudni az egyéb elrejtett parancsok mûködését, értelmét.


rcon parancslista:

rconpassword XXXX
(rcon-os jelszó, amivel ezentúl hozzáférsz a szerverhez)

rconaddress ipcim
(ha nem vagy a szerveren, ezzel tudod megadni a célszerver címét)

rcon status
(a játék és játékosok pillanatnyi állapotát jeleníti meg)

rcon kick "akárki"
(kirúgás)

rcon map pálya neve
(a pályaváltás parancsa, pályák nevét lsd. fentebb)

rcon g_gametype X
(játéktípus beállítása. 1-FreeForAll 2-TeamDeathMatch 3-RoundBasedMatch 4-OBJectiv)

rcon set g_teamdamageX
(Friendly Fire, azaz csapatsebzés beállítása. X=0 nincs, X=1 van.)

rcon say
(ez az, amikor a játék ilyesmit ír ki: console: Mi van pupakok? :) )

rcon timelimit X
(az adott pálya idõlimitjét állítja be)

rcon roundlimit X
(az adott (OBJ) pálya körlimitjét állítja be)

rcon restart
(a pálya újraindítása, (nem újratöltés!), jó pl. játékidõ lenullázására)

rcon password "jelszó"
(a szervert jelszavas védelemmel látja el)

rcon sv_privatePassword "jelszó"
(másik fajta jelszó, privát klienseknek)

rcon sv_privateclients X
(X= 0-32 a privát kliensek számát állítja be)

 
<[HSE]> Server
 
Server Monitors
 
Game Test
 
HUN Project
 
<[HSE]> Cheat Movie
 
Társoldalak
 
Google PageRank
 
Geo Visitors Map
 



 
<[HSE]> Chat
 
Szavazás
Melyik játékmód a kedvenced?

FT
TDM
FFA
OBJ
CTF
CTF/FT
SNIPER ONLY
ONLY RIFLE
ALL WEAPONS
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Naptár
2017. Augusztus
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 

Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE    *****    **********Rengeteg AKCIÓ! Vegyszermentes kozmetikmok és bio mosó és tisztítószerek, munkalehetõséggel! ***********    *****    OKTATÁS INGYENESEN az ASZTRO-suliban, Asztrológiai tanácsadás BECSÜLET KASSZÁS alapon! Fordulj hozzám bizalommal!    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Hírek a folytatásról - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed -    *****    LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT * LORDE * ISMERD MEG TE IS * LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Nem értesz a CSS kódokhoz/nem tudod egyedül fenntartani oldalad/szeretnél egy társszerkesztõt? Írj nekem! - sakura-ec.gp    *****    ISMERD MEG A GYÖNYÖRÛ OSCAR-DÍJAS SZÍNÉSZNÕT, ALICIA VIKANDERT, AKI A 2018-AS TOMB RAIDER LARA COFTJÁT FOGJA ALAKÍTANI!    *****    "Céljuk fellelni az Egyesülés Pengéjének darabjait, és újra felemelni a Lidérckirályt."    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.