HSE - Hungarian Sniper Elite Clan Official Homepage
Menü
 
<[HSE]> Clan Tagok
 
II. Világháború - Történelem
 
Cheat Only
 
Medal of Honor
 
MoH Modding Tutorial
 
Call of Duty
 
Brothers in Arms
 
Battlefield
 
UberSoldier
 
S.T.A.L.K.E.R.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Óra
 
Szavazás
MoH Szavazás
Melyik Medal of Honor tetszik a legjobban?

Allied Assault
Spearhead
Breakthrough
Pacific Assault
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Térkép készítés
Térkép készítés
(MOHRadiant Tutorial)


1. lecke:
Konfigurálás

Hozzávalók:
MohRadiant
MBuilder

Kiegészítõ alkalmazások:
  • Töltsd le és telepítsd fel a MohRadiant legújabb változatát (link fent).
  • Ha kész, akkor a MohRadiant telepítési könyvtárából másold be az "entdefs.pk3" nevű fájlt a mohaa/main könyvtáradba!
  • Ezután indítsd el a MohRadiant-ot.
  • Kattints a "File"-ra és válaszd ki a "Project Settings" menüt.
  • A felugró ablakban, a megfelelő helyekre írd be ezeket:

basepath: c:\program files\ea games\mohaa\
mapspath: c:\program files\ea games\mohaa\main\maps\dm
autosave: c:\program files\ea games\mohaa\main\maps\dm
rshcmd: ezt hagyd üresen!
entitydir: code/
modelmask: *.tik
moddir: main

Valahogy így fog kinézni:

Majd nyomj "OK"-ot. Ezután menj az "Edit" menübe és válaszd a "Preferences"-t. A képen látható módon állítsd be az értékeket:


2. lecke:
Az első térképed

Az első szoba

Nos ezzel a tutorial-lal megcsinálunk egy szobát, fénnyel és kezdőhellyel! Ahhoz hogy ez sikerülhessen, már be kellett állítanod a MoHradiantot. :) A Quake-motor brush-okat használ az épületelemek megjelenítésére. Ezek csak konvexek lehetnek, így ha te konkáv formát szeretnél létrehozni, akkor több brush-ból kell megépíteni. Ahhoz hogy létrehozz egy brush-t, csak egy dobozt kell csinálnod a 2 dimenziós részen, így:

Most húzzuk szét az oldalait! Ezt egyszerűen megtehetjük, csak kattints a doboz mellé és húzd el az egeret (a gombot lenyomva tartva)

Ha a dobozt a kellő méretűre készítetted, nyomj egy escape-et. Ekkor a doboz, már nem lesz kivilágítva. Ahhoz hogy kijelöld úja a brush-t csak a shift-et nyomva tartva kattints a közepébe. Ugyanígy deselect-elni is tudod. Az ESC minden kijelölést megszüntet.

Most már tudod az alapokat, tudod mit lehet csinálni a brushokkal.
Most az alap kamerakezelés jön. Ez a kamera:<

A jobb egérgombot nyomva tartva mozgasd az egeret. Ekkor mozog a kamera, ha így nem találod meg akkor használd az egér scrollját közelítés-távolításhoz. Ha nincs scroll az egereden akkor ugyanezt megteheted az insert/delete gombokkal. A kamerából a 2d nézetben két vonal "jön" ki. Ez a kamera látótere. Egy egyszerű középső egérgombnyomással oda tudod fordítani ahova csak akarod.


és a 3D mezőn is megjelenik a kívánt eredmény.

Ha csak a szürke semmit látod akkor így egyszerűen a 2d nézetben újrapozícionálhatod a kamerát.
Most a 3D-s mezőn fogjuk kezelni a kamerát. Ennek pár különböző módja is van, így rátok bízom ki melyiket használja. A toolbar-on kattints rá a szem-re (ez a kamera ikonja) és nézd meg a 3 módot.



ez a "default mode". Aki használta a q3radiant-ot annak ez lesz a szimpatikus.

ez a "game mode". Ez billentyűzet "rebindelést" követel meg.

ez a "mode with no name". Én ezt használom és mindenkinek ezt ajánlom.


A 3D nézetben nyomd le a jobb egérgombot, és mozgasd az egeret, és nézd meg mi történik. Előre-hátra mozgatással, a kamera előre-hátra mozog, jobbra-balra mozgatással jobbra-balra fordul. Most nyomd le a CTRL-t és a jobb egérgombot. Így a kamera fel-le, és oldalazva mozog. Most ezek mellé nyomd még a SHIFT-et is. Ilyenkor körbe tudsz nézni, mintha ott állnál. Ha elvesztetted a kamerát és nem tudod merre van, akkor egyszerűen CTRL+középső egérgomb klikk a 2D nézetben. a 3D nézetben ugyanúgy kell szerkeszteni mint a 2D nézetben, de ha precíziós munkát akarsz végezni, akkor 2D-ben dolgozz. Ahhoz hogy 2D-ben 3 dimenziós tárgyat tudj szerkeszteni, tudni kell váltogatni a síkokat. A bal felső sarokban ezt látod: "XY Top"

Most nyomd meg a CTRL+TAB-ot. Így most szemből látod. (XZ front)

Na most magasítsd meg egy kicsit! Megtanultad az alapokat, most csinálunk egy szobát!
Menj a file menüre és válaszd ezt: "new". Ha megkérdezi hogy "copy selection", akkor nyomj "no"-t. Azzal kezdjük, hogy a négyzetrácsok méretét 128 egységre állítjuk! Ezt egyszerűen megtehetjük, ha megnyomjuk a "8"-as gombot. 1-9-ig a számokkal tudjuk változtatni a négyzetrácsok méretét: 1=1, 2=2, 3=4, 4=8, 5=16 és így tovább...

Váltsd a nézetet felülnézetre! (XY top)

Készíts egy 512 x 512 -es dobozt. Hogy biztosan tudd hogy 512-es dobozt csináltál, jelöld be a "paint sizing info"-t a "preferences"-nél. A "preferences" az Edit menüben található.

Na most már látod a brush kiterjedését, tehát csináld meg a dobozt, így:

A számok lent és jobbra a brush méretei, míg a fent lévők a bal felső sarok koordinátái. Válts nézetet (CTRL+TAB) és legyen a doboz 512 magas is.

Most változtasd meg a rácsméretet "8"-ra (nyomd meg a "4"-es gombot).
Nyomd meg a "hollow" ikont, ami így néz ki:


A brush 6 különböző brushra fog szétválni, így:

Ez az egyszerű módja a szoba készítésének, de nem a legtökéletesebb, mert a brushok fedik egymást, és így amikor textúrázol akkor ezeken a helyeken 2 különböző textúra lesz. Ezért inkább a macerásabb szobaépítést javaslom, amikor egyenként rakod be a falakat, ügyelve arra hogy ne fedjék egymást.

Menj a kamerával a doboz belsejébe! A szobának textúrára van szüksége. Menj a Textures menübe és válaszd ki a "barrel"-t! A jobb oldalon lévő ablakban láthatod a textúrákat. Egyszerűen, bal klikkel válaszd ki az egyiket és már be is textúráztad.

Tipp: ha csak simán SHIFT-tel jelölsz ki egy brush-t és úgy textúrázol, akkor a brusht mindenhol be textúrázza, ha CTRL+SHIFT kombinációval jelölöd ki akkor csak azt a felületet textúrázza amire így rákattintottál.

Már csak egy kezdőhely és fényforrás szükséges!

Először is minden kijelölést szüntess meg. (ESC)
Majd jobb egérgomb a 2D nézeten. Ez felhozza az "entity" menüt.

Válaszd ezt: info->player->start

Ez elhelyez egy kezdőhelyet. Tedd oda ahova szeretnéd, de vigyázz hogy ne fedje semmi, ne lógjon bele semmi!

Most nyomj újra ESC-et és csinálunk egy fényforrást!

Jobb klikk a 2D nézeten, és újra bejön az entity menü. Válaszd ki a "light"-ot és helyezd el úgy ahogyan a kezdőhelyet is.

Valami hasonlót fogsz kapni.

Most már csak játszhatóvá kell tenni a pályát (Compiling). Ennek két módja van. Megteheted a q3map (ez a MoHradiantal együtt van), vagy az Mbuilder program segítségével is.

Az előbbit demonstrálom most:
Ez egy 3 lépéses procedúra, BSP, VIS és LIGHT részből áll. A q3map a BSP-t és a VIS-t csinálja meg.

Hozd le a parancssort és futtasd a q3mapot, így:
Q3map -gamedir


pl: Q3map -gamedir c:\mohaa c:\mohaa\mymaps\tutorial
Ez megcsinálja a BSP-t a pályának. A VIS ugyan ez, csak hozzá kell tenni a -vis paramétert.
pl.: Q3map -vis -gamedir c:\mohaa c:\mohaa\mymaps\tutorial
a fénnyel majdnem ugyan ezt kell csinálni csak ahhoz a Mohlight parancsot használjuk.
pl.: MOHLIGHT -gamedir c:\mohaa c:\mohaa\mymaps\tutorial

Ha mindezzel készen vagy akkor lesz egy .bsp file-od (pl.: tutorial.bsp). Ezt egyszerűen másold be a mohaa\main\maps könyvtárba. Most már csak ki kell próbálni hogy sikerült-e a térkép.

Indítsd a MOHAA-t a következő paraméterekkel:
mohaa +set developer 1 +set thereisnomonkey 1 +set cheats 1 +set ui_console 1


ha nem látod a konzolt nyomd meg az egyes mellett balra lévő gombot (magyar billentyűzeten a nulla , angolon a tilde ("~")).
majd a konzolba írd be:

map "a pályád neve" - pl.: map tutorial


Miután megnyomod az Enter-t, a program betölti a pályát! Ezek a kezdő lépesek a pályakészítésben.

Gratulálok kész az első pályád!



MBuilder

A pálya játszhatóvá tételének, van egy egyszerűbb és gyorsabb módja is.
Ez ezzel a programmal lehetséges.

Mindössze annyit kell csinálnod, hogy beállítod a "game directory"-t, a "compiler directory"-t és a "map source directory"-t (a game dir. ahol a mohád van, a Compiler dir. ahol a MoHRadiant van, a map source dir. pedig ahova a .map fájlt mentetted).

Ha mindez megvan, egyszerűen kiválasztod a listából a map-od és a "Build map!" gombra kattintva, a program elvégzi a munka többi részét. A kész BSP-t másold a mohaa/main/maps könyvtárba, ha multiplayer pályát készítettél akkor a mohaa/main/maps/dm könyvtárba.


3. lecke:
Kültér

Ebben a hónapban, ahogyan ígértem, belekezdünk a kültér létrehozásába.
Ahhoz hogy szép igényes mapokat tudjunk kreálni, először is meg kell tanulni az alapvető brush-manipulációkat. :) Vagyis megtanuljuk a brushokat különféle szabálytalan testekké átalakítani (így lehet nagyon szép romokat, lerombolt falakat létrehozni).

Brush-manipuláció:

A brush-manipulációba tartozó "eljárások" nem valami nehezek. Ide tartoznak a sarkok illetve az élek elhúzása, valamint az úgynevezett clipping is. Kezdjük egyből a nehezebbel, vagyis a clipping-gel. A clipping magyarosan fogalmazva vágás, kivágás. Clippingnek is két fajtája van a 2 illetve a 3 pontos clipping. Kezdjük a kétpontossal, egy példán bemutatva:

Csináljunk egy 128x128x128-as kockát. Valahogy így fog kinézni:



Ha megvan maradjon kijelölve és nyomjuk meg az "x" gombot vagy ezt az ikont:



Ezután kattints oda ahonnan el akarod kezdeni a clippelést. Ahova kattintottál ott egy kék pont fog megjelenni felette egy "1"-sel. Ez a clipping point 1. :)



Most el kell helyezni a második pontot is, azt oda ahol a clippelés végét szeretnéd. Ahogy elhelyezed látod hogy a brush "alakot vált", le lesz vágva belőle egy rész.(Ha a "vágást" úgy csináltad, hogy a brushon áthalad az 1-es és 2-es pontot összekötő egyenes, máshogy meg nincs is értelme :) ) Ez amit ilyenkor látsz az egy elölnézeti kép arról hogy milyen lesz ha engedélyezed a folyamatot.

Fontos, hogy a vágás mindig a kék vonaltól jobbra lévő részeket vágja le, tehát az óra járásával megegyező irányban körbe kell vágni a brusht, ha szép romokat akarsz létrehozni. Valami hasonlót fogsz látni:



A pontokat a bal egérgombbal tudod a neked tetsző helyekre tenni. Ha elhelyezted akkor, ha Enter-t nyomsz engedélyezed a clippelést (ha Shift+Enter-t nyomsz akkor pedig a vágás vonalában kettévágja a brusht).

Ennyi lenne a két pontos vágás.
A 3 pontos clippelés ugyan ez, csak akkor 3 pontot raksz le az elején. Nem hiszem hogy gondot okoz az előzőek után.

Élek "húzása": (dragging edges)

Készíts egy ugyanolyan kockát mint az előbb, mert azon elég egyszerűen lehet szemléltetni ezt a manipulációt. Tehát ha megvan maradjon kijelölve, és nyomd meg az "e" gombot. Ilyenkor a kocka élein megjelenik egy kék pont. Ezt a bal egérgombbal tudod mozgatni, és így különféle testeket létrehozni.

Sarkok "húzása": (dragging verticles)

Ugyanaz a kocka itt is jó, csak az előzővel ellentétben, ne az "e", hanem a "v" gombot kell megnyomni. Ilyenkor a test sarkain megjelennek a kívánt zöld pontok amiket ugyanúgy a bal egérgombbal lehet mozgatni.

Kültér létrehozása:

Tehát létrehozunk egy házat egy kis "térrel" körülötte. A házat elvileg már meg tudod csinálni egyedül is, meg a teret is, de ahhoz hogy szépen nézzen ki kell égbolt és nap is. Az egésznek az elve az, hogy a ház amit csinálsz és körülötte minden egy nagy "szoba" része. Na kezdjük el, egy példával szemléltetem, hogy nagyjából mit is kell csinálni:

Készíts egy brusht a következő méretekkel: 1920*1920*256, vagyis 256 magas legyen. Tedd üregesre (hollow). Ha megvan akkor a "plafont" (a felső brusht) töröld le, az nem kell, és mindent textúrázz be a caulk-kal. Ezután a "padlónak" adj valamilyen fű textúrát, mondjuk a misc_outside/nu_grass_set2_spdim-et) és az oldalaknak mondjuk a misc_outside/hedgerow-t.
Így úgy néz ki hogy van egy zöld tisztásod körülötte bokrokkal, fákkal. Ha az oldalra nem akar rendesen felfeszülni a textúra akkor ha ki van jelölve és megnyomod az "s"-et, feljön az úgy nevezett surface inspector. Ennek segítségével be tudod állítani. (a horizontal/vertical shift-tel mozgatni tudod a textúrát, a horizontal/vertical scale-lel a méretét tudod változtatni). Ha ezekkel megvagy akkor elvileg kész a kert, már csak a házat kell ráépíteni, meg létre kell hozni az égboltot. A házat szerintem meg tudod csinálni, ezért inkább az égbolt létrehozását írom le.

Az égbolt:

A kert körül csinálj egy óriási brusht. pl.: 2058*2058*1088. Ezt is tedd üregesre (hollow), és textúrázd be caulkkal. Ezután tegyél rá egy égbolt textúrát, mondjuk a sky/mohday1-et. Ellenőrzés képpen nyomd meg az "s"-et és nézd meg hogy a következö rublikák be vannak-e jelölve:

"sky", "noimpact" & "nolightmap"

Ha bevannak akkor kész is van az ég. Ha nincs jelöld be és akkor kész lesz az ég... :) Itt akár abba is hagyhatnánk mert készen van a kültér, de hogy szebb legyen, teszünk be napot is! Deselect-elj mindent, vagyis nyomj "Esc"-et, majd nyomd meg az "n" gombot.
Itt a következő key/value értékeket írd be:

key suncolor
value 30 30 30 (ez állítja a nap fényének erősségét, 70 70 70 a nyári nap délben tapasztalható erőssége, 30 30 30 körülbelül az 5órai nap erőssége, de én gyakran ezt használom 64 64 48)

key sundirection
value -45 45 0 ez passzol az 5órai nap fényével, -90 0 0 ekkor pont a pálya felett van a nap, de én az előzőt javaslom én általában azt használom :)

A tutorial irányvonalait Nemesis és AIC szolgáltatta számomra.

Forrás: Mohaa.hu
(by Cirek)

 
<[HSE]> Server
 
Server Monitors
 
Game Test
 
HUN Project
 
<[HSE]> Cheat Movie
 
Társoldalak
 
Google PageRank
 
Geo Visitors Map
 



 
<[HSE]> Chat
 
Szavazás
Melyik játékmód a kedvenced?

FT
TDM
FFA
OBJ
CTF
CTF/FT
SNIPER ONLY
ONLY RIFLE
ALL WEAPONS
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Naptár
2017. December
HKSCPSV
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 

Alicia Vikander - A legbiztosabb magyar forrásod az Oscar-díjas színésznõrõl! Képek, cikkek, hírek, minden egy helyen!    *****    -----Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!----    *****    Nem lehet saját lovad? Nevelj virtuálisan ITT! Nevelj, versenyezz, licitálj szebbnél szebb lovakra!    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG -A LEGINFORMÁLTABB ÉS LEGTARTALMASABB MAGYAR HONLAP AZ ÉNEKESNÕRÕL - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG    *****    Ho-ho-hó! A Mikulás útra kész! Azaz... Hol a sapkája??? Ó jaj! Most mi lesz? Gyorsan gyertek a Mesetárba!    *****    Ha te is szereted az Arrow sikersorozat elbûvölõ házaspárját látogass el az ország egyetlen Olicity rajongói oldalára!    *****    Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony    *****    VIDEOJÁTÉK HONLAP! Retro játékoktól, a legújabbakig! Friss újdonság: Call of Duty: WWII és WoW: Battle for Azeroth!    *****    Kapható a VÖRÖS HÓ címû regény. Kaland és rejtély az örök fagy birodalmában. VÖRÖS HÓ. Részletek a weboldalon!    *****    Ho-ho-hó! A Mikulás útra kész! De hova lett a sapkája??? Ó jaj! Elmarad a Mikulás-nap??? Gyorsan gyertek a Mesetárba!    *****    Legfrissebb videojátékok, fõleg Warcraft és FPS játék hírek! Blog, Airsoft, Tech! Kattints ide!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Hová bújnak a virágmanók, ha elered az õszi esõ? Nem találjátok ki? Nyuszi mama majd elárulja! Gyertek a Mesetárba!    *****    Nálam nincsenek AKCIÓK, minden elemzés BECSÜLET KASSZÁS, az oktatás pedig INGYENES! Keress oldalamon!    *****    Bavaria 42 2018ban is várunk szeretettel mindenkit egy felejthetetlen tengeri vitorlás túrára! Vitorlás tudás nem szükséges!! Bavaria 42    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - HA ELSÕKÉZBÕL SZERETNÉL INFORMÁLÓDNI, AKKOR ITT A HELYED - LEGFRISEBB HÍREK, KÉPEK, CIKKEK!    *****    Karácsonyra szép AJÁNDÉK egy Személyre szóló asztrológiai elemzés! Kinyomtatva és bekötve örök emlék marad!    *****    ***MUNKALEHETÕSÉG!*** Új cég, új lehetõség, ingyenes regisztráció! Ugye tudod, mit jelent elsõk között lenni...?!    *****    A legfrissebb videojátékokról olvashatsz híreket! Elemezzük a Call of Duty sorozat legújabb részét World War II    *****    A RENDKÍVÜLI horoszkóp akciók Karácsonyig tartanak,most rendelj saját illetve szeretteid részére elemzéseket. Kattints