=UberSoldier
Az ÜberSoldat ahogy a Battlefield 2142, más
szemszögből közelíti meg a II.
Világháborút és
történéseit. Mivel mi mindenre nyitottak
vagyunk, így nekiálltunk a
játék kielemzésébe
& tesztelésébe. Mielőtt
belevágnánk az elemzés kellős
közepébe, nem árt megtekinteni a
rendszerkövetelményeket.
Minimum Rendszer
követelmények:
Intel Pentium IV 2,4 GHz vagy AMD Athlon XP 2600+
512 MB RAM
2,5 GB szabad hely
Sound Card: DirectX 9.0c kompatibilis
Radeon 9600Pro vagy Geforce FX 5700
Ajánlott
Rendszer:
3 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 3200+
1 GB RAM
2,5 GB szabad hely
Sound Card: DirectX 9.0c kompatibilis
Nvidia Geforce 6600 / ATI Radeon X800
Nos a tesztkonfig
a következõ:
Windows XP & Service Pack 2
AMD Athlon XP 2600+
1 GB DDR 400Mhz Ram
Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 256MB/128bit
Sound Blaster Audigy 2
A telepítő lemez 2.03 GB nagyságú,
míg hdd-nken a játék 2,06 GB helyet
foglal el. Az ÜberSoldier a MoH
szériához hasonlóan *.pak fileokkal
dolgozik, de itt sajnos már nincs
lehetőségünk a fileok
megnyitására,
szerkesztésére. Az ÜberSoldier Open
Dynamics Engine-t használja. A grafikus motor
szép grafikát ad a
játéknak, így a
kidolgozottság terén nem panaszkodhatunk. Nagyon
sok teleptárgy elmozdítható, az
ablakok többsége kilőhető, és az
ajtók önmaguktól (igen, a II.
Világháború idején fotocellás
ajtók) kinyitódnak, ha a
közelükbe lépünk. Azt
külön megjegyezném, hogy tesztkonfigunkon
a játék maximális grafikán
is tökéletesen futott akadás
nélkül. Amitől viszont a szívroham
kerülgetett minket, hogy majdnem minden ellenfelünk
feje ugyanúgy nézett ki. De ne rohanjunk
túlzottan előre…
Történet
- Avagy a Mese...
A történet egy titkos náci
kísérletről szól, ami 1944-ben
játszódik, mikor is Európa
népei keményen ölték
egymást. Sikerült kifejleszteni olyan
zombi-katonákat, akik nemcsak erősek és
bátrak, de minden parancsát teljesítik
annak, akit először meglátnak öntudatra
ébredésük után. Viszont mikor
mi felébredünk, az amerikai egységek
éppen lerohanják a diliházat,
így mi a szövetségesek
oldalán lépünk hadba.
Mikor feleszmélünk ágyunkról,
különleges tulajdonságokkal
rendelkezünk. Hát igen… A
játék megkaphatta volna a Matrix1944 nevet is,
hiszen tisztünk képes
megállítani a golyókat,
védőpajzsot használni. Talán Ő volt
Neo apja vagy az Idősebb Smith ügynök…
Persze a képességek
aktiválásához energiát
gyűjteni igen nehéz, lehet fejlövéssel,
triplagyilokkal és egyéb extra
lépésekkel.
Boncolás,
vagyis merüljünk mélyebb vizekre
Visszatérve
a grafikához: első
ránézésre maximális
pontszámot és százalékot is
megkaphatott volna, ha nincsenek a klónozási
hibák…
A hangzásról pedig csak annyit
említenénk meg, hogy siralmas. Ugyanazok a
háttérzenék szólnak
folyamatosan, ami azért már egy idő
után az őrületbe vagy az unalomba tudja kergetni az
embert. A fegyverek hangja sem sikerült fényesre,
valahogyan úgy éreztem, mintha nem is
törődne a játék a DolbyDigital, EAX
A-HD, és a THX gyönyöreivel.
Fegyverek
Nos az Orosz fejlesztőbrigád jobban járt volna,
ha bicskaszaküzletet nyit. És hogy ezt
miért is mondjuk? Mert a játék nagyon
késfüggő. Ha nincs pálinka,
késelj! - lehetne ez is a mottó annyira, hogy
még egy saját gombot is kapott a „kis
fegyver” És ha mégis
engednénk a kísértésnek,
és valakit megböknénk mondjuk a
fején vagy a szívén, arra biztosan
számíthatunk, hogy ellenfelünk felpattan
a földről és őrült tempóban
ismét az életünkre tör. A
játékban emellett még
számos fegyverrel találkozhatunk: pisztoly,
gépfegyver, távcsöves,
gránát, stb. A távcsöves
fegyver valahogy „nem is tudom leírni”
–re sikeredett, annyira gyenge.
Küldetések
A küldetések
teljesítéséhez nincs
szükség idegennyelvtudásra, hiszen a
mini térképen a piros jel felé haladva
eljuthatunk küldetésünk
céljához. Egyes karakterek
fölött egy sárga jel
található, ők a szövetséges
NPC-k. A küldetések nem is hosszúak,
kivéve legnehezebb fokozaton, de ott is inkább a
gyorstöltés és gyorsmentés
lesz a barátunk, ha nem akarjuk
megtöbbszörözni a
játékidőt amiatt, hogy folyton
szétkapnak minket.
Multiplayer
Mód
Nos ez a része az elemzésnek nem a Mi
hibánkból, de nagyon rövidre sikeredett.
Felmerülhet a kérdés, hogy vajon
miért? A válasz egyszerű: NINCS Multiplayer
mód. 2007-et írunk, és egy ilyen
fejlesztésű játékban nincs
rá lehetőség, hogy
összemérjük erőnket a
hálózaton vagy az interneten…
Értékelés
Grafika:
10/7
Pro: Szép grafika.
Kontra: Úgy látszik, hogy sok
„iker” szerepel a játékban.
Hang:
10/2
Pro: Egy ideig még hangulatosnak is
mondható…
Kontra: de 10 perc után már inkább
idegesítő.
Single
Player: 10/3
Részletes kidolgozottság.
Kontra: Az orosz fejlesztőcsoport még nem ismeri a
mesterséges intelligencia fogalmát.
Multiplayer:
10/Osztályozhatatlan
Összesítve
30%
<[HSE]> TestTeam
2007.01.16. 22:14
|