Call of Duty: United
Offensive
Multiplayer (többjátékos) mód
Természetesen helyett kapott a
többjátékos mód is az
expanzióban, nem
is akármilyen "tuningokkal". Ebben szerintem fontos szerepet
játszott,
hogy maga az alapjáték igencsak sikeresnek
mondható. Erről mi sem
árulkodik jobban, minthogy egyszerre, egy időben
átlag 200-300 magyar
játékos játszik a több mint
100 magyar szerveren. A kiegészítőben 3
új
multiplayer játékmód kapott helyet az
alapjáték 4+1
játéktípusával
együtt. Panasz nem lehet, hiszen így is 8
típusban tudjuk gyilkolni az
ellenfeleket. A 8 játékmód:
- Death Match
- Team Death Match
- Search & Destroy
- Behind Enemy Lines
- HeadQuarters (1.2-től)
- Capture the Flag
- Domination
- Base Assault
A legnagyobb
újítás az lesz hogy immár
járművek, és
ütegek is szerepet
kaptak a játékban. A járművek
közül több fajta van.
Például a "nagy"
tankok, a híres Tigris, a T-34-es, és mondjuk
még a Sherman. A játékban
ezek a ,,játékszerek" csak
egyszemélyesek lesznek. Lesznek egy mérettel
kisebbnek számító tankok, ezek fel
lesznek szerelve gépágyúval is, amit
egy külön játékos kezel. A
járművek 3. változatát a
csapatszállító
járművek alkotják. Ide tartoznak a dzsipek, az
oldalkocsis ( tyúkrázdás
:) motorkerékpárok. Ezek mind mind kapnak egy
gépágyút.
Példának nézzük
a dzsipet. Van rajta egy vízhűtéses
gépágyú a hátul
ülőnek. Van egy
sofõr aki csak vezet, és egy másik,
aki mellette ül. Az, aki az
anyósülést melegíti, az a
saját fegyverét kénytelen
használni.
Felmerülhet a kérdés, ha egy ilyen
,,dugig" megrakott lélekvesztőt
eltalálunk, akkor valószínűleg minden
halott katonáért egy pontot
kapunk. Mivel vannak járművek, ezért az
egyensúly jelentősen
felborulhat. Épp ezért
növelték meg a
páncélelhárító
fegyverek számát,
hogy azért legyen esélyünk egy tankkal
szemben is. Ha már vannak
járművek, azokkal viszont viszonylag gyorsan lehet mozogni,
tehát ha a
pályák mérete megegyezik az
alapjátékával, akkor már
nagyon kicsinek
tűnhetnek. Ennek
kiküszöbölésére a
háromszor akkorák lettek a
térképek
is. Az új multiplayer pályák
száma nem kevesebb mint 11. Ha ehhez
hozzávesszük a Call of Duty 15
pályáját, akkor kapunk 26
szépen
kidolgozott történelemhű
pályát. Az egyjátékos
kampányok során
megkaptuk a sprintelés
képességét. Nos ezt a multi
részből sem
felejtették ki. A gyors futás csak egy bizonyos
ideig vehető igényben,
hiszen egy jól felszerelt katona sem tud bizony
sokáig élni ezzel a
képességével. Másik bonusz
lehetőségünk, ami a realisztikusságot
növeli, az a gránát
felrobbanásának
szabályozása. Sajnos ez az
alapjátékból kimaradt, bár
már egyre több TC és szerver oldali
modban
helyet kaptak. Sajnálatos módon a kasztokat a
készítők ismét
szíveskedtek kihagyni.
Általánosságban ennyit az MP
részről, most
következzenek a játékmódok
közelebbről.
Remélem a Capture the Flag-et nem kell senkinek sem
bemutatnom.
Tudjátok, egy zászló, amit birtokolni
kell. Erre is született egy user
mod az alapjátékhoz. ennek a
megvalósítás nem volt a legjobb, most
a
kiegészítőben a Grey Matteres srácok
kiküszöbölték ennek a
játékmódnak
a hiányát. Mint egy sorral feljebb
említettem, a CTF módban
általában
egy zászlóról van szó. Nos,
az United Offensive-ben nem kevesebb mint 5
zászló kapott helyet. Még pontosabban
nem is zászló, hanem
zászlórúd,
ahova oda kell csennünk nemzetünk
lobogóját. Értelemszerűen az nyeri a
kört, aki az összes rúdra
felhúzta a zászlót. A
játékmód
érdekessége,
hogy körökre van osztva, de nem csak a
körök elején lehet respawnolni
(újraéledni). A járművek itt is helyet
kaptak.
Következő típus a Domination. Gondolom az
olvasóknak ismerősen fog
csengeni ez a név, hiszen az Unreal Tournament-ben is
helyett kapott,
és ott is járművekkel. Feladatunk elfoglalni az
ellenség bázisát, de ez
csakis úgy kivitelezhető, hogyha az odavezető
összes Kontroll pontot
birtokoljuk. Természetesen nem csak 1 út vezet az
ellenség
főhadiszállásához, hanem kettő,
esetleg három is. Ez máris hatalmas
taktikai lehetőségeket rejt magában.
A harmadik játéktípus a Base Assault
nevet viseli. Itt feladatunk
elfoglalni az ellenfél bázisát,
ismét járművek
segítségével. Újabb
érdeksége lehet a
játéktípusnak, hogy
például mind a két csapat kiront,
és üresen hagyja a
főhadiszállását, ami mit ne mondjuk,
elég súlyos
következményekkel járhat.
|