HSE - Hungarian Sniper Elite Clan Official Homepage
Menü
 
<[HSE]> Clan Tagok
 
II. Világháború - Történelem
 
Cheat Only
 
Medal of Honor
 
MoH Modding Tutorial
 
Call of Duty
 
Brothers in Arms
 
Battlefield
 
UberSoldier
 
S.T.A.L.K.E.R.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Óra
 
Szavazás
MoH Szavazás
Melyik Medal of Honor tetszik a legjobban?

Allied Assault
Spearhead
Breakthrough
Pacific Assault
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Realism modok készítése

Realism Modok készítése


Szükséges programok:

Bármilyen texteditor, pl. UltraEdit, de akár Jegyzettömb is megfelel a célra.

A realism modok szerver oldali módosítások, melyekkel le tudjuk szabályozni a szerverünkön használható fegyverek mennyiségét, azok pontosságát, tűzerejét, tárkapacitását, a tüzelés ismétlési sebességét, valamint néhány egyéb témába vágó dolgot.

Kérnék mindenkit, hogy akinek nem világos a pk3 modok működése, vagy nem tudja, hogyan kell összeállítani egy pk3 tömörítvényt, az ugorjon vissza az első leckéhez, ahol le van írva az egész folyamat töviről-hegyire, mert itt már nem fogunk kitérni az alapvető modkészítési részletekre.

A következő bekezdésben leírom, hogyan is működik egy realism mod. Ez azoknak lesz hasznos, akik nem ásták még bele magukat a témába túl mélyen:

Vannak ugyebár az úgynevezett non-realism szerverek. Ez a kifejezés azt takarja, hogy a szerver gépen nincs fent realism módosítás, ennek eredményeképpen a játékos (kliens) vígan használhatja bármelyik fegyvermódosító modját (amivel akár azt is el tudja érni, hogy végtelen lőszere legyen, vagy soha ne fogyjon ki a tár, stb...), mert a szerver oldal nincs lekorlátozva, így a kliens modjai érvényesülhetnek. Ilyen szervert éppezért nemigen tanácsos indítani. Ám ha a szerverre felteszünk egy realism modot, akkor ezzel hatálytalanítjuk a felhasználó (kliens) gépén található hasonló típusú módosítást, ezáltal hiába lesz a kliensnek a gépén fent az imént említett lőszermennyiség-manipuláló mod, nem fogja tudni használni, mert a szerver oldal realism modja érvényesül. Manapság már majdnem minden szerveren futtatnak ilyen, vagy olyan realism modokat a szerverüzemeltetők, így vajmi kevés az esélye, hogy olyan szerverre csatlakozunk, ahol a kliens oldali fegyver-, és lőszer-módosítás engedélyezett lenne.

Szóval miből is áll egy alap realism mod: Mindenek előtt a fegyverek tulajdonságait tartalmazó állományokból. Ezek a fájlok TIKI állományok, kiterjesztésük .tik. Mint ahogy már leírtam az Alapozás leckénél is, ezeket a típusú állományokat egyszerűen egy texteditorban kell megnyitni, ami lehet Jegyzettömb, UltraEdit, vagy bármi más is. A fegyverek tulajdonságaira vonatkozó .tik fájlokat mindhárom MOHAA játéknál a következő útvonalon találhatjuk meg, az alábbi formában:

Útvonal: ../models/weapons
Fájlnév: *fegyver neve*.tik

MOHAA: main/pak6.pk3 (ha nincs fent a v1.11 patch, akkor pak1.pk3)
MOHAAS: mainta/pak1.pk3 (Gewehrgranate: pak3.pk3; ha fent van a v2.15 patch, akkor Enfield és Mosin Nagant puskák: pak4.pk3)
MOHAAB: maintt/pak3.pk3 (ha nincs fent a v2.40 patch, akkor a pak1.pk3 is)

1., Az első leckénél tanult módon hozzunk létre egy pk3 állományt a munkakönyvtárunkban. Ez lesz a modunk, ha akarjuk, el is nevezhetjük máris. (Ezt mindig leírom, de nem tudom elégszer: Érdemes a WinRAR-t használni a pk3 fájlok megnyitásához, módosításához, mert a WinZip nem mutatja a könyvtárszerkezetet és ebből szokott adódni a legtöbb probléma.)

2., Helyezzük bele a fent megadott útvonalakról a fegyverek eredeti .tik fájljait a modunkba, úgy, hogy közben ügyeljünk a könyvtárszerkezet pontos megtartására. Ha kész, már neki is láthatunk az átalakításnak.

3., Ha már előzőleg hozzárendeltük a .tik fájlokhoz a texteditor programunkat, akkor a WinRAR-ban dupla kattintással megnyithatjuk és módosíthatjuk a TIKI-ket. Amennyiben nem, úgy javaslom, tegyük meg, bajunk nem származhat belőle, csak előnyünk. (Jobb klikk egy, az asztalra kimásolt .tik fájlon, majd megnyitás -> program kiválasztása a listából -> texteditor kiválasztása -> "mindig ezt használja" jelölőnégyzet bepipálása, majd -> OK.)

4., Megnyitottuk az első fájlt, aminek ha sima MOHAA-hoz készítjük a realism modot, akkor a bar.tik fájlnak kell lennie, név szerinti rendezés esetén.

Íme az eredeti bar.tik (txt formában, hogy meg tudjátok egyből nyitni)

A fájlban mindenféle értelmetlen szövegeket láthatunk, de mégis olvasható formában. Az alábbiakban leírom, a tiki fájl munkánkhoz kapcsolódó részeinek értelmezését, tehát, hogy melyik változót mire használja a program:

TIKI
setup
{
scale 0.52 // Set default scale to 16/30.5 since world is in 16 units per foot and model is in cm's
path models/weapons/BAR
skelmodel BAR.skd
surface bar1 shader bar
surface bar3 shader bar
surface bar4 shader barclip
}

Ezzel a résszel nem kell foglalkoznunk, ezek a megjelenített fegyver modellfájljaira és azok textúrázására vonatkoznak.

init
{
server
{
classname Weapon
weapontype mg
name "BAR"
rank 410 410

pickupsound bar_snd_pickup
ammopickupsound bar_snd_pickup_ammo
noammosound bar_snd_noammo

Ebben a részben a tiki értesíti a programot, hogy az adott fegyver melyik osztályhoz tartozik (nevezetesen a géppuskák, mg), majd hogy mely hangokat (alias-okat) használja fel hozzá a ../ubersound/ubersound.scr fájlból.

// Holstering info
// holstertag "Bip01 Spine2"
// holsteroffset "8.0 -7.75 6.5"
// holsterangles "0 185 -25"
// holsterScale 1.0

Ezt a részt a készítők valamiért kívül helyeztél a játékból. A // jelzés minden esetben arra szolgál, hogy attól a ponttól kezdve, ahol beszúrták, az aktuális sor végéig a bejegyzéseket figyelmen kívül hagyja a program. Ez a megoldás sokkal egyszerűbb, mint törölgetni orrba-szájba és ezzel a módszerrel egyéb információkat is eltárolhatunk a tiki fájlokban. Érdemes odafigyelni, hogy ne módosítsuk a // jellel kezdett sorok változóinak értékeit, mert ezek úgy sincsenek hatással a játékra, tehát csak feleslegesen dolgoznánk velük.

// Primary fire type info
firetypebullet
ammotype "mg"
meansofdeath bullet
bulletcount 1
clipsize 20
startammo 20
ammorequired 1
firedelay 0.12

Ebben a részben mind a singleplayer, a multiplayer részre vonatkozó változókat találunk. Ami ebből számunkra érdekes (tehát multi), az a fegyver tárjának befogadóképessége (clipsize).

//========================================//
// WEAPON ACCURACY MODELLING //
//========================================//

// BAR: Max Eff. Range is 500 yds with a muzzle velocity of 2650 ft/s. (30-06 Springfield)

bulletrange 4000 //the range at which bulletspread is applied
bulletspread 11 11 45 45 //minpitch minyaw maxpitch maxyaw original 11 11 60 60
// firespreadmult 0.38 0.68 200 0.8 //add falloff cap maxtime
firespreadmult 0.38 0.61 200 0.6 //add falloff cap maxtime
bulletdamage 60

tracerfrequency 3 //original 0

crosshair 1

movementspeed 0.9

// AI animation group info
weapongroup bar

// airange short

A fejléc tanúsága szerint ez a rész a fegyverek pontosságát hivatott befolyásolni. Eme első része a singleplayer részre vonatkozik.

// DM Attributes
dmbulletcount 1
dmstartammo 200
dmammorequired 1
dmfiredelay 0.12
dmbulletrange 4000
dmbulletspread 12 12 52 52 //10 10 54 54 //10 10 62 62 //fourth run 10 10 99 99 //third run 8 8 90 90 //second run 12 12 60 60 //original 14 14 75 75

Itt, a rész második felében megadhatjuk az induló lőszermennyiséget (dmstartammo), az ismétlési sebességet, azaz a két lövés között eltelt időt másodpercben (dmfiredelay), valamint a lövedékek szórását (dmbulletspread) és a fegyver pontossági küszöbét (dmbulletrange), azaz hogy mekkora távolsághoz viszonyítjuk a dmbulletspread értékeit. Ez utóbbi értéke négy számból áll, melyek alatt a következőt érti a program: dmbulletspread X1 X2 X3 X4, ahol az X1 a minimális függőleges szórást, az X2 a minimális vízszintes szórást, az X3 a maximális függőleges szórást és az X4 a maximális vízszintes szórást mutatja. Az alábbi dmfirespreadmult esetében ez az érték nem a lövedékek szórására, hanem a fegyver lövéssorozatok alatti kilengésére vonatkozik.

// dmfirespreadmult 0.38 0.68 200 1.5 //add(%) falloff(%/sec) cap maxtime //1st run (too accurate, whoa, probably no spread)
// dmfirespreadmult 0.4 0.4 200 0.8 //add(%) falloff(%/sec) cap maxtime //2nd run Carl (a bit too accurate, but usable)
// dmfirespreadmult 0.55 0.45 200 0.9 //add(%) falloff(%/sec) cap maxtime //3rd run Steve (too inaccurate, back to 2nd) Oct. 25
// dmfirespreadmult 0.475 0.425 200 0.8 //add(%) falloff(%/sec) cap maxtime //4th run Steve (adjusted to between 2nd and 3rd runs, slightly too inaccurate)
// dmfirespreadmult 0.4 0.6 175 0.7 //add(%) falloff(%/sec) cap maxtime //5th run Steve (need to compensate for the slow rate of fire more)
dmfirespreadmult 0.35 0.65 160 0.7 //add(%) falloff(%/sec) cap maxtime //6th run Steve


dmbulletdamage 30 //28 //third run 32 //second run 40 //original 35

dmcrosshair 1

dmmovementspeed 0.89 //orig 0.76

Végezetül itt (az első öt sor kiesik a //-nek köszönhetően) pedig beállíthatjuk a fegyver visszarúgásának (kilengés) erejét (dmfirespreadmult), a fegyver tűzerejét (dmbulletdamage), valamint a mozgási sebességünket az adott fegyver hordása közben (dmmovementspeed).

Nagyjából ennyi a történet. Ami ezek után van a tikiben, az már a fegyvermodell textúráinak, efektezésének (muzzle flash, tracer, torkolatfüst, stb) és a hangjainak előre letárolását és meghívását hivatottak befolyásolni.

Tehát a tiki fájlokban módosítandó változók (MOHAA v1.11), összegezve:

1. tár befogadóképessége: clipsize
2. indulási lőszer mennyisége: dmstartammo
3. két lövés között eltelt idő másodpercben: dmfiredelay
4. a fegyver pontossági küszöbje: dmbulletrange
5. a fegyver célzási pontossága: dmbulletspread
6. a fegyver kilengése tüzeléskor: dmfirespreadmult
7. a tüzelés ereje: dmbulletdamage
8. célkereszt a fegyverhez: dmcrosshair
9. mozgási sebességünk az adott fegyverrel: dmmovementspeed
10. a mesterlövészpuska szkópjának nagyítási értéke: zoom
11. a mesterlövész puska kiengése zoom módban: dmzoomspreadmult
12. a vadászpuska söréteinek száma: dmbulletcount

Figyelem! A gránátok tiki beállításai az m2frag_grenade_base.txt és a steilhandgranate_base.txt fájlokban, vannak eltárolva, melyek ugyancsak a models/weapons könyvtárban vannak!

Jóllehet, legtöbben ezeknek az értékeknek csak a negyedét módosítják egy-egy fájlban, mert a legtöbb alapbeállított gyári érték (szórás, lőtávolság, pontosság, célkereszt, stb) általában megfelelő. Állítgassuk át a fegyverek tiki fájljaiban a fenti értékeket saját szájízünk szerint.

Nagyjából ennyi egy átlagos realism mod elkészítése. Vannak még ugyan további lehetőségek (anti-tank fegyverek és a gránátok egyéb, speciális jellemzőinek beállítása), de ezek annyira spaciálisak, hogy nem foglalkozunk velük eme tutorial keretein belül. Teszteljük le inkább a kész realism modunkat. Ezt úgy tehetjük meg, hogy indítunk egy szervert saját gépünkön, úgy, hogy előtte bemásoltuk a main / mainta / maintt könyvtárak egyikébe a modunkat (attól függ, melyik játékhoz készítettük a realism modot). Ha a szerver fut, már lehet is próbálgatni a fegyvereket. Az még jobb, ha felhívunk a szerverre egy ismerőst, aki ráér próbálgatni velünk.

Forrás: Mohaa.hu
(by Zagash)

 
<[HSE]> Server
 
Server Monitors
 
Game Test
 
HUN Project
 
<[HSE]> Cheat Movie
 
Társoldalak
 
Google PageRank
 
Geo Visitors Map
 



 
<[HSE]> Chat
 
Szavazás
Melyik játékmód a kedvenced?

FT
TDM
FFA
OBJ
CTF
CTF/FT
SNIPER ONLY
ONLY RIFLE
ALL WEAPONS
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Naptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre