HSE - Hungarian Sniper Elite Clan Official Homepage
Menü
 
<[HSE]> Clan Tagok
 
II. Világháború - Történelem
 
Cheat Only
 
Medal of Honor
 
MoH Modding Tutorial
 
Call of Duty
 
Brothers in Arms
 
Battlefield
 
UberSoldier
 
S.T.A.L.K.E.R.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Óra
 
Szavazás
MoH Szavazás
Melyik Medal of Honor tetszik a legjobban?

Allied Assault
Spearhead
Breakthrough
Pacific Assault
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Célkereszt készítés

Szkópmod, célkereszt, avatar és bino készítés

Szükséges segédprogram:

- képszerkesztő (pl. Paint Shop Pro 7)


Eme leckében elsajátítjuk, hogyan kell szkópot, célkeresztet, avatart és binót készíteni MOHAA és Speahead alá. Eme lecke csak a szkópkészítést mutatja be lépésről lépésre, a többit nem. :) Ennek oka, hogy a címben említett többi módosítás (avatar, binó, célkereszt) elkészítésének folyamata teljes egészében megegyezik a szkópkészítés folyamatával, csak minden esetben más és más fájlokat kell átszerkesztenünk. A kategóriák sajátosságaira természetesen kitérek.

Előkészületek:

  1. Első lépésként készítsünk egy üres munkakönyvtárat mondjuk az asztalon, melynek adjuk a textures nevet.

  2. Nyissuk meg a pak1.pk3 fájlt a WinRAR-ral (a hozzárendelés folyamatát az I. leckében találjátok), majd lépjünk a textures nevű könyvtárba. Ebben a mappában találunk egy hud nevű alkönyvtárat, melyet úgy, ahogy van, Drag and Drop módszerrel fogjuk meg és húzzuk bele az asztalon lévő előzőleg elkészített üres textures mappánkba. Ezzel kitömörítettük a HUD-on megjelenő textúrákat.

  3. Zárjuk be a WinRAR-t (minden esetben ügyeljünk rá, hogy ne módosítsuk az eredeti pakX.pk3 fájlokat.). Lépjünk be az asztalon elhelyezett textures/hud alkönyvtárunkba. Ez a mappa tartalmazza a leckéhez szükséges összes fájlt.

  4. Szkópkészítéshez a zoomoverlay.tga, valamint akartop-, és karbottom.tga fájlok kivételével minden mást távolítsunk el (töröljünk) a hud alkönyvtárból. Ha készen állunk, kezdődhet az átszerkesztés!

SZÖVETSÉGES SZKÓP:
Szkinfájl: pak1.pk3/textures\hud\zoomoverlay.tga

Szkóp felépülése a programban:

  • Kattintsunk a fájlra a jobb egérgombbal, majd a felugró listából válasszuk a Társítás (Open with...) parancsot. A felugró ablakban jelöljük ki a Paint Shop Pro-t (társítási tutorial az I. leckében) Érdemes véglegesen hozzárendelni a .tga fájlokhoz a PSP-t, mert így a WinRAR-ból is megnézhetjük a tga fájlokat kitömörítés nékül is, ami rengeteg időt jelentene.

  • Miután megnyitottuk a tga fájlt egy koromfekete képet kell látnunk. Ezt a képet használja a program a szkóp megjelenítéséhez. Hogyan? Mindennek a titka az Alfa-csatorna, melyet sok képfájl-típus, köztük a Targa (tga) is képes eltárolni (igaz ez csak egyet). Az Alfa-csatorna egy maszkot húz az eredeti képre, így a program futásakor a targa képből csak azok a részek jelennek meg, melyek az Alfa-csatornában lettek eltárolva.
    Figyelem: Az Alfa-csatorna csak egy maszk, mellyel a képből megjelenítendő részeket határozhatjuk meg. Ebből kifolyólag csak az áttetszőségét határozhatjuk meg, tehát színe nincs -az eredeti kép színeit használja.
    Nézzünk hát be a színfalak mögé.

  • Az Alfa-csatorna megjelenítéséhez a felső menüben válasszuk ki a Mask fület, majd ezen belül aLoad from Alpha Channel... parancsot. A felbukkanó ablakban ellenőrizd, hogy a felső sorban a zoomoverlay.tga van-e (nehogy más tga alfáját feszítsük rá), majd nyomd meg az OK gombot. Ha minden rendben történt, akkor most ezt kell látnod:



    Amint azt a bekezdés elején lévő kép is ábrázolja, a MOHAA eme alfa megnégyszerezéséből hozza létre a szövetséges szkópot. A játékban látható rész az üresen hagyott rész, de ha a Mask menüben rábökünk a View Mask sorra, akkor pirosban is megszemlélhetjük. :)

    A textúrát kétféleképpen szerkeszthetjük:
    Egyszerűbb módon úgy, hogy magát a fekete képet szerkesztjük át (ügyelve persze, hogy ne az alfa maszk által kieső részben rajzoljunk), ehhez nem kell semmiféle szakértelem.
    Figyelem: A zoomoverlay.tga-t alapesetben monokrómként kezeli a program, tehát hiába színezzük a főképet, nem lesz színes a szkópunk. A szövetséges szkóp színezése persze megoldható, erre a fejezet végén térek vissza, az Extra lehetőségek között.

    A másik módja, ha az alfa maszkot módosítjuk, átszerkesztjük. Ehhez a következőket kell tennünk:

  • A Mask menüben válaszd ki az Edit parancsot. Ekkor látszólag nem történt semmi, de az alfa maszk szerkeszthetővé vált. Ekkor jön jól az egér görgője, mellyel alapbeállításban zoom-olni lehet a képet, így egy pillanat alatt odafókuszálhatunk a pixelekre.
    Emlékeztetőül: Az alfában nem lehet színeket használni, mivel csak egy maszk, viszont az áttetszőségét a pixeleknek tudjuk állítani. Szerkeszd át az alfát kedved szerint (ha akarod, töröld ki a szálkeresztet, vagy rajzolj bele egy kört, vagy egy Micimackót, vagy mittomén :) Ha útközben valamit elrontottál, használd az Edit menü Undo parancsát. Példa az átszerkesztésre:

  • Ha kész, tehát sikeresen átrajzoltad az alfát, a Mask menüben válaszd a Save to Alpha Channel opciót. A felugró panelen töröld az eredeti "Alpha Channel 1" maszkot és a "New Channel"-t mentsd a helyébe az OK gombra kattintva. Az alfa neve maradhat Selection #1, ez lényegtelen számunkra. Ha elmentetted az új alfát, válaszd a Mask menü Delete parancsát, ekkor a felugró kérdésre (Would you like to this mask merged into the current layer?) válaszoljunk nemmel, mert nem szeretnénk ezt a képet főképként használni.

  • Ha minden rendben, ismét előttünk van a fekete kép, immáron egy átszerkesztett Alfa-csatornával (ami persze most nem látszik). Ideje elmenteni munkánkat!


    Figyelem: A játék csak a 24-bitszínmélységű tga fájlokat kezeli! Ezt elég egyszerbeállítani a Paint Shop Pro-ban: A sima Save gomb helyett válasszuk a File menü Save as... parancsát, majd nyomjunk a felugró panel a jobb alsó sarkában lévő Optionsgombra. A színmélységet állítsuk 24-bitesre. Érdemes a tömörített formát is használni, így lényegesen kevesebb helyet foglalnak majd modjaink.

  • A Save-re kattintva egy újabb kérdés következik, melyre a válaszunk: igen. A kérdés arra hívja fel a figyelmünket, amiről már beszéltem, hogy a .tga fájlformátum csak egy Alfa-csatornát képes eltárolni. Folytatjuk? Naná! Ha elmentettük és nem akarunk másik munkának nekilátni, nyugodtan bezárhatjuk a Paint Shop Pro-t, a munka oroszlánrészét már elvégeztük.

TENGELYHATALMI SZKÓP:
Szkinfájlok: pak1.pk3/textures\hud\karbottom.tga éskartop.tga

Szkóp felépülése a programban:

  • A tengelyhatalmi szkóp elkészítése teljes egészében megegyezik a szövetséges oldaléval, azzal a különbséggel, hogy itt két textúrát kell átszerkesztenünk. Ezért szeretik jobban a modderek szerkeszteni ezt a szkópot, mert ennek nem kell teljes egészében szimmetrikusnak lennie, mivel van külön felső és alsó rész. tehát szebb, változatosabb variációkat lehet összehozni.

  • A szövetséges szkópnál vázolt módon alakítsuk át a textúrákat, majd mentsük el őket.
    A kartop-, és karbottom.tga fájlokat tetszőleges alakúra/színűre rajzolhatjuk át.


SZKÓPMODOK ELKÉSZÍTÉSE:

  • Az asztalon vár a kipróbálásra a vadonatúj készítésű szkópunk. Feladatunk használhatóvá tenni. Erre a legjobb és legegyszerűbb módszer a WinZip használata. Az asztalon kattintsunk jobb egérgombbal a textures mappán (melyben jelenleg egy hud nevű alkönyvtár, ezen belül pedig az általunk átalakított három tga fájl van (zoomoverlay, karbottom, kartop). A jobb egérgomb hatására felugrik a szokásos lista, melyből válasszuk a WinZIP / Add to Zip file... parancsot. A Winzip ablakában a tömörítést állítsuk maximumra, majd nyomjuk meg az Add gombot, mire a program készít egy textures.zip fájlt az asztalon.

  • Utolsó lépésként nevezd át ezt a fájlt user-XY.pk3 formátumúra, ahol az XY tartalma bármi lehet. Ha sikerült az átnevezés, nyissuk meg a pk3-at a WinRAR-ral és ellenőrizzük le a könyvtárszerkezetet. Ha sikerült a tömörítés, akkor a pk3 tartalma a következő lett:
    textures/hud/zoomoverlay.tga - csakúgy, mint az eredeti útvonal.



    Gratulálok!
    Ezzel el is készítetted első szkópmododat MOHAA és Spearhead alá.


    A fájlt másold be a játék main könyvtárába, majd győződj meg róla, hogy más szkópmod nincs a main könyvtárban. Ha a játék során előhúzod kedvenc mesterlövész puskádat, ezentúl az már az általad kreált szkópot fogja használni. A fenti, szövetséges példát alapul véve ilyenformán:


CÉLKERESZT MOD:
Szkinfájl: pak1.pk3/textures\hud\crosshair.tga

A célkeresztnél nem tükrözi a program a textúrát. Ezt rögtön kiszúrhatjuk, ha vetünk egy pillantást a crosshair.tga fájlra.
Mintahogyan a játékban a célkereszt színe fehér (nem úgy, mint a szkópoknál), így a fájl főképén is fehérre kellett színezni a megjelenítendő alakzatot. Az alfában persze el van tárolva, hogy csak a négy kis vonal jelenjen meg.

A crosshair.tga fájlt tetszőleges alakúra/színűre rajzolhatjuk át.
Betömörítésénél a szisztéma ugyanaz, mint a szkópoknál, csak most acrosshair.tga fájl lesz a hud alkönyvtár tartalma.

AVATAR MOD:
Szkinfájlok: pak1.pk3/textures\hud\allies.tga és axis.tga

Az avatarok textúrafájlok átszerkesztése, modba mentése megegyezik a fent leírt módszerrel.
Az allies.tga és az axis.tga fájlokat tetszőleges alakúra/színűre rajzolhatjuk át.


BINOCULARS (messzelátó) MOD:
Szkinfájl: pak1.pk3/textures\hud\binocularsoverlay.tga

A binó textúrafájl átszerkesztése, modba mentése megegyezik a fent leírt módszerrel.
A binocularsoverlay.tga fájlt tetszőleges alakúra/színűre rajzolhatjuk át.

Persze a HUD nem ennyiből áll, íme a hud mappa további főbb tartalmáról, melyeket szívesen módosítgatnak a modderek:

IRÁNYTÛ:

  • compassback.tga
  • compassface.tga
  • compassneedle.tga
  • compassobjarrow.tga
  • compassobjball.tga
  • compasspain.tga

HEALTH BAR:

  • healthback.tga
  • healthmeter.tga
  • healthmeterflash.tga

EXTRA LEHETÕSÉGEK

A MOHAA-ban és a Spearhead-ben is lehetőségünk van különböző extra dolgokat csatolni készülő modjainkhoz. Íme a legismertebb trükkök:

ZNV shader:
A híres night vision shader, amely felerősíti a környezet fényét. Általában szkópokhoz használják. - Letöltés

Színzajok:
Sok szkópot készítenek színzajokkal. Eredményként érdekes dolgokat kaphatunk. A zajtextúrák színe változtatható- Letöltés

Színes szövetséges szkóp:
A fájlt a scripts könyvtárban kell elhelyezni a modon belül. - letöltés

Animált textúrák:
Ez lényegében textúrafüggő dolog, a scripts könyvtárban lévő fájlokban tárolt shader-ek map, vagy clampmap értékét kell átírnunk animap-ra. Egy példa a hud.shader fájlból:


eredeti shader:
map textures/hud/crosshair.tga

animált shader:
animap 10 textures/hud/crosshair.tga textures/hud/crosshair2.tga textures/hud/crosshair3.tga textures/hud/crosshair4.tga

A 10 a textúrák forgási sebességét adja meg.

Forrás: Mohaa.hu
(by Zagash)

 
<[HSE]> Server
 
Server Monitors
 
Game Test
 
HUN Project
 
<[HSE]> Cheat Movie
 
Társoldalak
 
Google PageRank
 
Geo Visitors Map
 



 
<[HSE]> Chat
 
Szavazás
Melyik játékmód a kedvenced?

FT
TDM
FFA
OBJ
CTF
CTF/FT
SNIPER ONLY
ONLY RIFLE
ALL WEAPONS
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Naptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre